Gå til innhold

Problemer med montering av dumpventil på TDI-passat.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg og en kompis skulle montere en dumpventil på passaten hans igår.. Var en dieseldump spesielt egnet for diesel-vag. Der stod det greit formulert i bruksanvisningen, at styreledningen skulle inn på pinne 69 på motorstyringen/ECU-en.. Nå har vi satt ledninga på pinne 69, men dumpen eer det ikke liv i.. Har også prøvd å bytte til den andre fjæra som fulgte med..

Hva er galt? :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mangen så bruker penger på slikt, det sies jo at det bremser effekten på motoren, og hvem vil da det, man får ofte rå nok lyd med ett K&N 57i kit, ellers så tror eg det er bare å følge monteringsanvisningen,

tror ikke du får så mye mer dump lyd i en diesel med åpent filter.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kobla det rett nå.. Måtte bare måle ALLE ledningene som gikk inn på ECU'en samtidig som jeg pumpa på gassen, så nå dumper det bare værre.. :)

Tror neppe det ble noe mindre effekt. Ikke som jeg merka.. Er jo ikke min bil, så. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kobla det rett nå.. Måtte bare måle ALLE ledningene som gikk inn på ECU'en samtidig som jeg pumpa på gassen, så nå dumper det bare værre.. :)

Tror neppe det ble noe mindre effekt. Ikke som jeg merka.. Er jo ikke min bil, så. :)

Sies iallefall det, pga denne bremser turboen ved girskifte, mens en tdi får luft hele tiden så er turboen alltid igang,og vil lade med engang man girer, man får mer lag med disse sies det, og man får en brems i dette spjeldet, ganske logisk når eg tenker meg om i grunn.. Men er sikkert stiligt at det poffer litt da, er ikke alle tdi så gjør det, har du noe lydklipp du kan vise oss om det er noe vi ønsker også..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpent filter på min passat tdi, og det er en ganske grei dumplyd:)

Jepp stemmer nok det, høre det lett om man tar en liten tur uten luftfilter, er ikke å anbefalle da, men får ett vist inntrykk, man høre da dump lyden om man hører godt etter med originalt filter også, og ett åpent filter forsterker da alle innsugs lyder,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider