Gå til innhold

ombygging til konfilter på 90 coupe

Ranger emnet

stian-na_90

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg lære deg noe nytt. Bilen din heter ikke Audi 90 Coupe. Den heter kun Audi Coupe. Audi 80 og 90 er kun i sedan. Står det noe annet i vognkortet ditt er det feil.

On topic: Spørsmålet er om du er ute etter effekt eller lyd. Hvis du gjør som beskrevet over vil du nok ikke få noen effektøkning. Skal nok litt mere enn et luftfilter til for å få merkbar effektøkning. Er nesten så jeg tror du får redusert effekt ved å gjøre slik du tenkte på.

Er du ute etter den gode femmerlyden kan du borre mange 20mm hull i luftfilterboksen under luftfilteret. Dette funker bra og du får good lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tror dere om å ta ut insatsen som sitter i lftfilerboksen og lage et hull som passer til konfilter insatsen. (og passe på att luftfilterboksen er tett) og sette på et konfilter der?

Dette skjønte jeg ikke helt.

Skal du ta ut innsatsfilteret for å modde inn et konfilteroppsett

og legge det inn i den tette originale boksen?

Høres totalt unødvendig ut...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke helt.

Skal du ta ut innsatsfilteret for å modde inn et konfilteroppsett

og legge det inn i den tette originale boksen?

Høres totalt unødvendig ut...

det er ett hul der den tette boksen suger til seg luft der hadde jeg tenkt på å sette konfilteret. også ha på noen rør så den ikke treker til seg all den varme lufta som kommer fra motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det verre. Men det jeg tror er at det bare kommer til å se dumt ut og gi lite effekt, bytt heller til kn innsatsfilter. Om du er ute etter lyd kan du bare borre noen små hull i boksen før filteret.

Åååå, det var seks HØØØYRE ja!

Audi 90 Quattro 20v Prosjekt

Volvo 240 GL Bilcross

Hanomag Henschel F25 Russebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider