Popp Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Det høres kanskje litt teit ut, men han har et visst poeng.Når det er lav friksjon er det bedre med et dekk som gir etter litt, det vil ikke bryte seg løs så fort fra underlaget. Stive dekk gir jo bedre respons på tørt, men dekket har ikke så mye å gi seg på når det blir belastet sideveis. Kan jo teste det selv med å fylle for mye luft i et dekk, da vil det slippe tidligere faktisk. Man kan jo minimere understyring ved å slippe ut litt luft foran og øke noe bak, da vil grepet foran bli noe bedre, på bekostning av bak. Joda, men å komme med ett argument om at han brukte lavprofil for 21 år siden.. Selv om du har litt rett, så tror jeg nok dekka har forandra seg "litt" på 21 år :P Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Joda, men å komme med ett argument om at han brukte lavprofil for 21 år siden.. Selv om du har litt rett, så tror jeg nok dekka har forandra seg "litt" på 21 år :P Ja selvfølgelig! Det er ingen tvil om at et moderne dekk er i en helt annen divisjon enn det han prøvde. :) Ville bare nevne at han hadde et poeng med lave dekksider og grep på vått. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.