Gå til innhold

Volvo 240 b230f starter ikke

Ranger emnet


Sines Motorsport

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du hører jo om pumpa går eller ikke når du skrur på tenninga!

Går den, men det ikke kommer bensin så er det noe veldig rart :P

Går den ikke så må du sjekke om den får strøm.

Får den ikke strøm så er det høyst sannsyneligvis reléet.

Får den strøm, men ikke går.. Da har pumpa takka for seg!

Værre er det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem med min 88mod B230F.

begynte med at bensinpumpa ikke virket, så da byttet jeg den i tanken og under biln, men pumpene vill fortsatt ikke gå. relèet er i orden og klikker når jeg slår på tenningen, men ivertfall så koblet jeg strøm gjennom en bryter til pumpene, nå får den bensintrykk, men får ikke gnist på pluggene.

har byttet:

Tenningsmodul, fordeler lokk, rotor i fordeleren, plugg ledningene og plugger, og coil ledning. Målt flere ganger mellom alle punkter men ender opp med at strømmen går inn til fordeleren og ikke ut?

har forresten byttet tenningslås å bare for å sjekke at det ikke var dårli kontakt der.

 

har rett og slett ikke peiling på hva det kan være lenger.. :(

- Volvo 240DL 1978, og 1979

-X- Volvo 240 GLE -88

-X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL

-X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ikke startet med å feilsøke litt før du brukte en hel masse penger på nye deler da? :P

 

Vel.. Går ikke bensinpumpa, så dra av baksetet og sjekk om det er strøm i den han-hun-kontakten der!

Er det ikke strøm der, så måler du om det er strøm både inn og ut av det hvite reléet som sitter forran beina på sjåfør-sida!

Har du ikke strøm ut, bytt det, har du ikke strøm inn, legg opp ny! :)

 

Deretter: pell av fuelrail, og sjekk at dysene åpner når du kinner! Denne er bare å vippe litt opp, så spruter det bensin på toppen.

 

Starter den ikke da, gå på tenninga:

Ta av en plugg, og kinn med pluggen mot gods for å se om den gnistrer..

0 gnist.. ta av pluggledningen som går fra coil til fordeler, legg den mot jord og se om den gnistrer.

gnistrer den, sjekk rotor + fordelerlokk + pluggledninger + plugger.

gnistrer den ikke, sjekk at det er 12v på + på coilen når du har tenninga på hakk 2.

har du ikke det, legg opp.

har du 12v der kan det være coil, tenningsmodul, svinghjulssensor eller (under tvil) tenningshjernen.

 

PS: sjekk at den grå hjernen er skrudd ordentlig fast.. Denne kødda for en kammerat, og han bare skrudde den fast så starta bilen!? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en dele bil som ikke starta nå nettopp.. (OL 94 bil faktisk) Men er en 91mod.. Han jeg kjøpte den av har prøvd fler månder å starte den.. Har ikke fått det til.!

Jeg fant ingen feil på hjernen eller noe..

Men så kom jeg på at jeg kunne prøve å bytte svinghjuls sensoren..

 

Etter kanskje 30sekunder med full tenning startet den uten store problemer.. Dårlig tenning ved pluggene.. Men trolig fordi det var biltema pakke med plugger og kabler osv..

 

DSC00109.jpg

 

DSC00110.jpg

 

DSC00111.jpg

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår