Gå til innhold

Motorproblemer!

Ranger emnet


*Volvo*Er Maskin deT

Anbefalte innlegg

Halloys! Da det var NULL svar på 900 tråden prøver jeg her.

 

Har akkurat satt i 230ft 1994 mod motor i min 86 mod 760. Lednings nettet er bytta, Fikk en føler for mye som satt i 230et blokka, og noen som veit hvor de 2 vakum slangene som sitter ved gassern skal hen? elr hva de er til? Motorn starter, nesten.. Har fått fyr pån et par ganger , men så er den nesten helt dau, noen ganger ere sån at den akkurat går på tomgang andre ganger ikke... noen som har forslag til hva prob kan være? Har en mistanke om at den får for mye bensin men er ikke så goood til å skru motor. Tenninga er justert og er i ordnen. forslag motas ved stor takk!

 

Mvh Stian.

ække det farlig det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat satt i 230ft 1994 mod motor i min 86 mod 760. Lednings nettet er bytta, Fikk en føler for mye som satt i 230et blokka, og noen som veit hvor de 2 vakum slangene som sitter ved gassern skal hen? elr hva de er til?

Gasseren på en ft? Hvis du mener de to slangene som sitter rett over gasspjeldhuset (eller hva faen det heter på norsk), så kan du godt plugge disse. Mener at ene er til egr-kontroll ventil og den andre er til den der bensindamp oppsamleren (canister) som du trolig ikke har.

 

 

Motorn starter, nesten.. Har fått fyr pån et par ganger , men så er den nesten helt dau, noen ganger ere sån at den akkurat går på tomgang andre ganger ikke... noen som har forslag til hva prob kan være? Har en mistanke om at den får for mye bensin men er ikke så goood til å skru motor. Tenninga er justert og er i ordnen. forslag motas ved stor takk!

Tenningen justeres automatisk på disse motorene, uten mulighet for manuell justering.

Har du sjekket feilkoder? Eventuelt, prøv å dra av slangen til bremsekraftforsterkeren for å lage falskluft, og sjekk om motoren går bedre.

 

Hvilken føler er det du har byttet ut?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mente de 2 over gasspsjeldhuset jah, skal prøve litt igjen i morra, men problemet er også det at jeg har fått liv i'n, gikk fint som faan, gjorde rein plugga, så gikk møkka bra igjen. men nå ern sånn litt lei.. plugga blir svarte, ikke kliss våte men litt våte, skal prøve det med den bremsekraftforsterkeren, biln får bensin, pumpa er i orden.. Den følern satt inni ET blokka, skal ikke ha no og si med den følern.. trur jeg.

ække det farlig det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve det med den bremsekraftforsterkeren, biln får bensin, pumpa er i orden.. Den følern satt inni ET blokka, skal ikke ha no og si med den følern.. trur jeg.

 

Det var bare for å gi motoren en real mengde med falskluft for å problemsøke for fet blanding. Prøv også å bytte ut den der ET-sensoren til en som er LH-2.4 kompatibel, eller i det miste undersøk om de er kompatible.

Nå husker jeg litt dårlig, men er det ikke bare bankesensoren som sitter i blokka? Og så sitter begge tempsensorene i toppen?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår