Gå til innhold

Hjelp til Eibach senkefjærer!

Ranger emnet

ClusterOne

Anbefalte innlegg

Fikk 2'er feil på EU-kontrollen siden bilen er senket uten at jeg har fått det skrevet inn i vognkortet. (på møller altså..)

Problemet er at jeg finner ikke tuv papirene som fulgte med fjærene, så jeg lurte på om noen av dere har noen ide hvor jeg kan skaffe nye??

Er mekaniker så jeg fyller dem ut selv, siden det er jeg som har gjort jobben, men jeg trenger altså selve papiret å fylle ut..

Det er eibach fjærer kjøpt igjennom VAG i 2001 til akkurat denne bilen, så det er jo skrift på fjærene, riktig farge, alt utenom papirene.

Noen som har fått godkjent senkesett før uten å fremlegge papirer??

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Kontakt Hellanor, de er importør og skaffer papirer mot et "lite" vederlag

Har allerede sendt mail til Hellanor, og Eibach i Tyskland.. men det var etter kontortid så jeg får vente til mandag.

I værste fall får jeg bare montere de originale fjærene, vise bilen, og så tilbake til senkefjærene.. og en sur forstillingskontroll i tillegg!! :-(

Originally posted by christianracing

biltilsynet er strenge på sånt vil du ha bilen godkjent lever den på et annet verksted det er bare møller som bryr seg om det...

LYKKE TIL

Nå som jeg har fått 9'er feil må jeg vise den til en trafikkstasjon uansett.. hjelper ikke med etterkontroll på ett jalla-verksted nå.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke senkinga i vognkortet, tror jeg ikke det er mange verksted som vil eu godkjenne bilen heller. Var kanskje nok å vise TÜV papirer før, men ikke nå lenger. Er verkstedet det slår tilbake på om du blir stoppet og finner ut att bilen er eu godkjent uten att senking er nevnt i vognkortet.

Ang papirer til Eibach fjører. Kontakt noen andre med samme bil, som har senka med samme fjører og be en eller annen å fakse en kopi. Det gjorde jeg da jeg skulle få tak i papir.

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Kontakt Hellanor, de er importør og skaffer papirer mot et "lite" vederlag

Jeg tok kontakt med Hellanor, betalte 320,- inkl moms for 4 A4-sider som han printa ut til meg, dette var i går på mandag altså..

I dag (tirsdag) greide stefaren min oppe i nordorge å skaffe meg samme papirene gratis, derfor har jeg nå 2 sett.

Er det noen av dere som skulle havne i samme situasjon som det jeg gjorde kan dere sende meg pm så skal jeg kopiere papirene til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider