Scampi Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Hoi! Etter å ha traktert en MB 190E i en lengre periode, var det på tide med en ny BMW. Min forrige godbil, en 316 coupè, tok kvelden på Hamar i 2005, da jeg la den opp-ned. Valget falt på en 1998 318i Touring Individual, lakkert i samoablå metallic. I tillegg har den litt fine ting, som sportsseter i delskinn m/ varme, kjørecomputer og klimaautomatic :) Planer: [-] fjerne hengerfeste [-] M-diffuser [X] bytte frontlykter og tåkelys [-] Simons-eksos [X] bytte baklykter [-] litt senk foran [x] lakke panseret Kommer nok mer etterhvert, men jeg stresser ikke. Bilen ruller på 18" Mille Miglia MMS om sommeren, og på 15" originale BMW-felger om vinteren. Har vært en lakkskade på panser og på bakluke, som forrige eier har "fiksa" med lakkboks...som selvsagt ikke stemte med lakken. Dermed skrus panser og bakluke av mot høsten, og lakkes. Har også bestilt diagnosesett fra USA, alltid kjekt å kunne sjekke ting uten å måte rulle innom BMW hver gang ;P Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Ser ut som en pen og ryddig touring! Gratulerer! Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wallah Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Pen bil og fine bilder! :) Siter - Tråden om min BMW E46 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Takker :) Utstyrsnivået rettferdiggjorde at det ikke var en 320 ;P Er veldig fornøyd med den, har ikke hatt en bil med så mye kos på før :) Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Flott bil og uvanlig farge ;) Syns du skal spandere på den en M3 front også! Er ikke bilen senket noe? Nye baklykter blir bra ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Flott bil og uvanlig farge ;) Syns du skal spandere på den en M3 front også! Er ikke bilen senket noe? Nye baklykter blir bra ;) Front kommer, har bare glemt å slenge det på lista ;P Bilen er senket bak såvidt jeg kan se, men står ingenting i vognkortet. Tror jeg skal slippe den litt ned i front også, men det blir etter ny front er på plass. Baklykter kommer nok på neste lønn :) Nye frontlyktene kommer imorgen. Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Da var ny luftbelg på plass: Den gjorde underverker, nå er ikke bilen kenguru i første gir lenger :P Så kommer det to pakker fra GS snart :) Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSBMW Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Gratulerer med ny bil! Utrolig fin. Blir bra med noen mods. Siter -BMW 318is coupe e36 -93 Jeg kan motstå alt, untatt fristelser På leit etter skinn interiør til coupe e36! pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Gratulerer med ny bil! Utrolig fin. Blir bra med noen mods. Thanks :) Jada, må bare få tid og penger til alt jeg vil ;P Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Nye lykter på plass :) Ble litt frem og tilbake, da venstrelykta bestemte seg for å kortslutte. Ringte GS Bildeler og jeg fikk knapt snakket ferdig første setning før de allerede hadde sendt meg et nytt sett...knallservice! Det ble krom/klarglass i både hovedlykter, blink og tåkelys...ser søtt ut så fort det blir litt skumring ;P Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Da var nye baklys på plass, bilen ble plutselig litt "yngre" :) Mangler bare sølvpærer rundt baut, så er alt meget vel. Har også rukket å ta av panseret, pusse ned, fikse rust, sparkle, pusse og lakke det...nå er steinsprut, Biltema-lakk og rusten borte :) Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hvor mye betalte du for å lakke panser? Ser ut som du har en rust-jobb foran deg på bakluka og... :( Ble bra med nye lykter bak ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hvor mye betalte du for å lakke panser? Ser ut som du har en rust-jobb foran deg på bakluka og... :( Ble bra med nye lykter bak ;) Lakkerte hjemme i garasjen, halvliter med lakk kom på ca. 500,- Bakluka er ikke så ille, det er ved venstre baklykt og til venstre for skiltet som må taes. Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Hmm..dette må du utdype mere Mats...lakkerte DU panseret selv? Kjøpt lakksprøyte da eller? Bilder fra prosessen? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Hmm..dette må du utdype mere Mats...lakkerte DU panseret selv? Kjøpt lakksprøyte da eller? Bilder fra prosessen? Det er fatter som kan lakke i familien, men jeg slapp til jeg også ;D Han har jo lakkert en del siden han restaurerte en MB 190SL da jeg var ca. 5 år gammel :P Har dessverre ingen bilder av prosessen, da kameraet mitt lå igjen i Moss etter en fest :/ Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg