Gå til innhold

Mercedes 190 luftanlegg - defekt?

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Hei! Var og hentet "nye" bilen igår, og etter en liten kjøretur, syntes jeg det var på tide med litt kjøling.

Men da jeg skulle prøve, fikk jeg ikke noe liv i luftanlegget. Er helt dødt!

Kan det være en sikring som er gåen? Siden det ikke er noe liv i det?

Og er det noen som har oversikt over hva alle sikringene på NORSK er til? For på bilen står de på tysk.

Er forøvrig snakk om en Mercedes 190 2.0 1986 mod.

TakK! ;D

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufteanlegget? Tenker du da på kupevifta? Første du gjør er å sjekke sikringene. Trenger ikke noe norsk anvisning, sjekk at alle er fine. Hvis disse er ok, må du sjekke selve vifta. Det er et kjent problem på w201 at kupevifta tar kvelden. Er en enkel skrujobb og ta den ut for å sjekke den. Vifta sitter under vindusviskeren ute i motorromet. Demonter alt, ta ut vifta og sett ledningene rett på batteriet. Går ikke vifta rundt, ringer du høggeren og får tak i en ny en til 500spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufteanlegget? Tenker du da på kupevifta? Første du gjør er å sjekke sikringene. Trenger ikke noe norsk anvisning, sjekk at alle er fine. Hvis disse er ok, må du sjekke selve vifta. Det er et kjent problem på w201 at kupevifta tar kvelden. Er en enkel skrujobb og ta den ut for å sjekke den. Vifta sitter under vindusviskeren ute i motorromet. Demonter alt, ta ut vifta og sett ledningene rett på batteriet. Går ikke vifta rundt, ringer du høggeren og får tak i en ny en til 500spenn.

Hvis du snur lappen i sikringsboksen kommer oversikten på engelsk .-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snur lappen i sikringsboksen kommer oversikten på engelsk .-)

At det var? Dette står printet inn i plasten.

Snur lappen? På bilen min er det et jævla lokk som jeg ikke engang får av.. :@

Ikke noe problem og få av. Vipp av fjæra framme. Etter det tar du en skrutrekker og løsner den store fjæra bak fra feste framme. Deretter vipper du den opp og klemmer "bena" sammen, altså mot hverandre. Da er det bare å løfte rett opp og fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. her skal duden fikse bilen selv og må ty til forumet for å få av lokket på sikringsboxen..... dette skal bli en morsom tråd å følge :klovn:

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider