Gå til innhold

v8 kjøle problem

Ranger emnet

elvebu

Anbefalte innlegg

Har en 1967 volvo 265 men en chevy 350 v8 sliter lit men kjøling på den kan ikkje gå på tomgang før den koker over, radiatoren komer orginalt fra v6 som sto i orginalt.

Trur den er lit for liten, så vist det er noen som har eller vet om en plas der d selges radiatorer som er bedre egnet for v8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du med mekanisk eller elektrisk vifte?

Har samma radiatoren på min 760 med v8 og bruker

2 elektriske vifter på 2 trinns-bryter fra vw i radiator.

Siden du bruker en så tynn radiator må du ha en god del luft

gjennom den for å klare å kjøle ned motoren din.

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elvebu: Ser ut til at det er du som har kjøpt "drømmebilen min". Var den som gjorde at jeg ville ha Volvo 245. Var mange nede i fellesgarasjen til kompisen min og titta på den da den sto der.

Kjøpte du den her i Oslo eller har den vært innom flere folk før den havna hos deg?

Lag en tråd om bilen og legg litt bilder og info. Da hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 16" el vifte på motor sia av radiatoren å en høymassiv vannpumpe så er du i mål. jeg måtte selv gå for en 5 rader 10cm tjukk å går akkurat mellom vangene for å kunne kjøle ned maskinisten min. jeg måtte også ta ut termostaten å kjøre vifta hele tia fra den blei over 50C,

men det er da heller ikke en gatemotor.

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider