karakas Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Går og tenker på på importere en eldre Golf GT Special. Økonomisk sett er selfølgelig ikke dette så veldig smart, da det blir endel dyrere enn å kjøpe en brukt her til lands, men det er en bil jeg har ønsket meg i mange år og som etter mine erfaringer er vanskelig å finne i god stand her i landet. Har regnet litt på det, og avgiftene vil komme opp mot 30k, samtidig som jeg må ut med en 2.5-3.5k Euro for en bil i god stand. Så totalt vil dette komme opp i en 50-60k. Men så har det seg slik at jeg har en golf 16v stående som har endel skjønnhetsfeil og rust. Så hva om jeg kjøper bilen i tyskland, og setter inn motoren fra den gamle golfen i den, er det slik at jeg da slipper unna å betale importavgifta? Det jeg er på jakt etter er noe denne men helst en 2/3-dørs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Du tenker på å sette inn en mindre motor så du får mindre avgift, for så å sette tilbake den større motoren? I så fall må du betale mellom legget pluss gavekortet du får i fra staten om de finner det ut. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karakas Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Nei, jeg tenker å ta bilen inn til norge som den er uten å registrere, og så sette inn den motoren jeg har som allerede er registrert her i Norge for så å registrere den med norske skilter. Den motoren som allerede står i bilen vil altså ikke bli registrert her i landet i det hele tatt. Da betaler jeg vel ikke noe annet enn momsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Kan du ikke søke om karosseribytte? Mener å ha lest ett sted at man kan flytte over drivverket fra en bil i ett nytt karosseri, og overføre regnummer fra det gamle til det nye karosseriet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karakas Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Det blir vel noe sånt jeg må gjøre ja, men den bilen jeg har nå har heller ikke skiltet pdd. Men har jeg rett i at det er motoren jeg må betale de værste avgiftene for og ikke karoseriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 nei. du betaler avgifter for de data som står i vognkortet på bilen. det går jo ikke å registrere en bil uten motor. og selv om du setter inn den motoren du har nå så må du betale avgifter basert på effekten i den motoren du putter i. og da hjerlper det lite at det kommer fra en norsk bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Avgiftene følger bilen..chassisnummeret.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg