Vwgolfii Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Først og fremst, beklager om her er en lik tråd, men fant ikke det jeg søkte etter. Har nå valgt å benytte MS-sprut til 1.8T 20V da Autronic SM4 er litt over mitt budsjett med tanke på alle utgifter som kommer i tillegg. Bare så det er nevnt.. Jeg er helt grønn i motorstyring. Montering skal gå greit, men mapping holder jeg meg unna. ;) Dette er jeg avhengig av: - 2x mappet oppsett (Mulighet for å bytte når jeg trenger det) - Regulere original N75-ventil (wastegate) - Hente verdier fra original TPS Er programvaren til MS så snill at den enkelt kan programmeres til å håndtere slike verdier, eller _MÅ_ den ha spesifikke verdier for å kunne fungere? Håper jeg fikk forklart problemet greit nok:) På forhånd, takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2008 hei, du må kalibrere tps til MS uansett hvilken bil det er. Du må også vite motstander på feks tempgiver v/ gitte temperaturer (finnes nok i resistance charts - dokumentasjon fra audi!). TPS tar du dog ENKELT å kalibrerer før du starter. Trigger og slikt, det er jo avhengig av bil/bil, men jeg regner med du har kanskje COP og fordelerløs tenning? tenningsmodul og 60-2 svinghjulssensor? DIYAUTOTUNE kan lage masse rart, så vel som de fleste andre MS dealers. Å kunne ha 2 maps er ingen problem. Du bør dog belage deg på å kjøpe wbo2 og kontroller, samt en knocksenseMS. Ellers bør du kanskje ha inlet air temp sensor fra GM (ca 15 pund). map er innebygget i ms, men om du skal booste mye, kan du ha ekstern sensor som tåler flere bar :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.