Gå til innhold

Hva må til for å få godkjent som personbil!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kan dere hjelpe meg og fortelle meg hva som må til for å få disse godkjent som personbil. Altså at folk med førerkort klasse B kan kjøre den?

 

Har hørt at man kan bytte ut fjæringene bak eller noe?

 

Du må vel antageligvis nedregistrere de. Dvs fjerne noe av bladene bak i fjæringa så de tåler mindre vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har du suburban så kan ikke jeg skjønne hvorfor du skal registrere den ned. Klart hvis du ikke har førekort for bil over 3500 kg . Men hvis du registrere den ned kan du like godt skaffe deg en annet kjøretøy. Suburban er og blir en lett lastebil selv om den er registrert for 3 Eller 6 pers. Koster sikkert like mye å gjøre om som å skaffe seg C1 sert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Nå er vel denne tråden så gammal at det ikke er aktuelt for tussi18 lengre, men det finnes vel flere som kan ha interesse av å lage småbil av Subben?

Så som tillegg til s4nd3r sier:

 

+ at du mister alt av lastekapasitet.

Totalvekt: 3499kg

Egenvekt: 3000kg

Fører: 75kg

4 passasjerer: 300kg

Bagasje: 125kg

 

Blir vel omtrent som en Ascona det?

 

Men...

EU kontroll hvert annet år.

Halv pris i bomstasjonene - og bare det skulle vel tilsi rundt 4000kroner spart på en tur fra Kristiansand til Hamar det ;-)

 

Det er noen positive sider også.

 

MVH

Roy

http://www.turbodiesel.no

Endret av Roy001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg ned registrerte min 1500 suburban

Måtte betale 2500 for papirer, og eneste forandringen som ble gjort, var at en fjær bak ble fjærnet.

 

Dette er enkelt arbeid for de som har mulighet og utstyr.

Jeg slapp å bytte belter og lys justering var ikke nødvendig.

 

just my 2cents.

Endret av Verinoloth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

nåå det stemmer ikke helt. jeg kjøpte meg en suburban 1990 6.2 for litt over en månde siden. den var ikke nedklassa og den fikk jeg nedklassa. vanskelig å få tak i papirer men jeg klarte det :D og ja det var på lovlig vis.

 

bergheim selger ikke papirer lengre for nedklassing pga BT godtar dem ikke.

 

jeg gjorde INGENTING med bladfjørene eller noe. hadde bilen på eukontroll, måtte skifte noen foringer i forstilling og bytte eksos og småtteri. fikk den eugodkjent dro til bt og de så på bilen var inne å stempla papirene og da var den nedklassa :)

 

men så er min suburban kjøpt NY i norge da. måtte ikke justere noe. betalte 1200 for papirer og 1200 på bt for stemplet :) 2400 totalt :)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meget interesant for meg. Har en 2002 mod Tahoe. Sitter egentlig bare å venter til høsten 2012 nå for å sette inn bakseter og regge den ned. Kjøpte den selv ny i norge og baksetene har jeg stående fortsatt innpakket fra da jeg kjøpte den. Sitter bare å krysser fingere for at det ikke kommer noen nye teite regler før jeg får regget den ned.

Er som allerede nevnt her.

EU hvert år på lastebiler. Så skal bli godt å øke dette til 2 år.

Koster jo 75 kr eller hva det er hver gang jeg passerer bommen.

Dama kan også kjøre den på B lappen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåå det stemmer ikke helt. jeg kjøpte meg en suburban 1990 6.2 for litt over en månde siden. den var ikke nedklassa og den fikk jeg nedklassa. vanskelig å få tak i papirer men jeg klarte det :D og ja det var på lovlig vis.

 

bergheim selger ikke papirer lengre for nedklassing pga BT godtar dem ikke.

 

jeg gjorde INGENTING med bladfjørene eller noe. hadde bilen på eukontroll, måtte skifte noen foringer i forstilling og bytte eksos og småtteri. fikk den eugodkjent dro til bt og de så på bilen var inne å stempla papirene og da var den nedklassa :)

 

men så er min suburban kjøpt NY i norge da. måtte ikke justere noe. betalte 1200 for papirer og 1200 på bt for stemplet :) 2400 totalt :)

 

Hvor/Hvordan fikk du tak i papirer som BT godtok da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår