Gå til innhold

3 år gammel bil til 300.000?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Har vurdert både Caravelle, Hiace og også Saaben. Ingenting er avgjort, forsåvidt.

Saab har jeg i grunnen hatt sansen for lenge. Men den bakruta ser veldig skrå ut for hundeburet.

Savner egentlig de ordentlige stasjonsvognene. De som hadde rimelig firkantet bagasjerom som var laget for å stable ting inni. V70 er jo litt mer sånn.

Bilen jeg solgte var en '95 Chevrolet Astro van. Gikk som fy, men brukte mye bensin og begynte å bli litt gammel.

Kunne tenke meg en personbil denne gangen. Ikke "kasse".

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har sett på de skrå hundebura også. Hvis det er løsningen for å få buret inn i bilene vi snakker om, blir det nok et slik et.

Tok forresten en ringerunde til Ford og BMW loakalt her i går og spurte om hva de visse om Jaguar X-type.

Halloo - Jeg vet at det finnes mange biler idag og at en stakkars bilselger ikke kan vite alt om stort og smått, men jøje meg. Han mente jeg var litt på bærtur når jeg jeg snakket om Mondeo motor i Jaguar. Hadde aldri hørt om noe slikt. Han visste om kun et par Jaguarer her og det var eldre veteranbiler...

De på BMW var like blanke og henviste meg til en eller annen oppi Bergen(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ingenting som gir mer lyst til å legge igjen noen hundretusen i en butikk enn en selger som ikke har peiling.. Men BMW har vel aldri hatt noe spesielt med Jaguar å gjøre såvidt jeg har fått med meg. De eide jo Rover, Mini og Land Rover i sin tid, men Jaguar var i Ford sitt eie fram til de ble solgt til indiske Tata tidligere i år.

The engine is straight out of the Mondeo TDCI 130

http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/?id=102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da X-Type ble presentert i britisk media kalte de den mer eller mindre en opphora Mondeo. Det at det er forhjulsdrift sier jo litt om hva den er basert på.. :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tar MYE feil når det gjelder nyere hyundai..

Etter mine 2 år på mazda/hyundai forhandleren, så var det mazdaen som var inne på verkstedet, ikke koreaneren...å Mazda skiten ruster så du både ser og hører det....møkk...

så ta å slur forbi en hyundaiforhandler å se på hva de har å tilby..skal du ha plass, får du 4x4 på kjøpet,...

en chip i en Santa Fe å bilen går som ett skudd...

Mondeo skal du holde deg LANGT unna om du ikke vil at bilen skal få nye bakskjermer innen 3 år...

å en sveiset bil blir aldri som den var...

uansett å de skryter på seg...

kanskje en Land cruiser?

litt sånn 4x4 lookalike vil vel også være en bedre bil iforhold til sikkerhet...:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at vi ikke har vurdert Hyundai. Det klinger ikke bra i mine ører. Mulig de har forbedret seg de siste år, men det kan det jo forsåvidt hende bakskjermene på Mondeoen har gjort også. Det kom jo en ny utgave i år.

Land Cruiser blir altfor dyr med hvite skilter. Evt så blir den altfor gammel ift hva vi har råd til å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo skal du holde deg LANGT unna om du ikke vil at bilen skal få nye bakskjermer innen 3 år...

Dette er rent oppspinn. Vi har aldri skiftet eller på annen måte utbedret noen bakskjerm på 3 år, eller 6 år for den del, gammel Mondeo.

Vås, oppspinn og løgn

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Jaggen. Det er Mondeo teknikk, men den leveres med 4x4. Er annen travers bak enn Mondeo, ellers er det likt. Men 130 hk dieselen har en litt mer forseggjort motorstyring enn i Forden, som gir en litt penere og jevnere gange.

Men bagasjerommet er desverre mye mindre

Vi (Ford verksted) har tatt servicer på slike. Er stort sett bare luftfilteret som er annerledes av servicedeler

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forutse rustfeller kan være veldig verdifullt.

Jeg hadde engang en '87 Bluebird sedan. Inne i bakkant av bakskjermene og oppe i fjærbenstårna bak var den totalt ødelagt av rust som jeg sveiste opp igjen så godt det lot seg gjøre (forferdelig sted å jobbe på)

Da vi i '97 fikk oss en pent brukt Carina fra '94 gjenkjente jeg konstruksjonen fra Bluebriden. De to bilene (og sikkert masse andre japse sendaner fra ca 1980 til rundt 1998) var bygget opp på akkurat samme måte, noe som bl.a gjorde at det er en langsgående fals midt i hjulspruten fra bakhjulet i bakkant av innerskjermen. Denne falsen går helt opp til fjærbenstårnet.

Siden jeg gjenkjente denne rustfella på Carinaen har jeg alltid vært nøye med å sause inn dette området med tectyl (som slites vekk igjen etter ca et år). Men dette har gjort at den 14 år gamle bilen fortsatt er HELT rustfri akkurat der "alle andre" Carinaer fra samme årene nå er ganske rustne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider