Gå til innhold

"ny" bil 190 TD

Mr_No_Name

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg tittet litt etter en ny bruks bil en stund når min gammle toyota er TOTALT opprusta og strengt tatt fortjener og få hvile nå:ratatatat

Så da har jeg jo titta litt rundt på alt og ingen ting..Hadde egentlig bestemt meg for og kjøpe en gammel toyota til(meeeget fornøyd med gammel yota).

Men når jeg kom ned på jobben i dag var det en der som skulle kvitte seg med en gammel god sliter med stjerne på panseret..Den skulle egentlig på huggern så da tenkte jeg som så at denne passer vel best hjemme hos meg..Så ble det handel da..

Han er lykkelig kvitt den gammle sliteren og jeg er den stolte eier av en 1984 190 turbo diesel..

Bilen er Eu ok i år og årsavgiften er betalt så hvor galt kan det egentlig bli..

Dette blir vel en liten prosjekt tråd i bunn og grund etter vært..

Bilen hentes på torsdag regner jeg med..

Det som skal gjøres er:

Bytte begge fram skjermer.

bytte front fanger

Henge på en IC?

Lakke opp igjen det som er flekkete

sveise eksos

Og litt små plukk ellers..

:drive2 :drive2 :drive2

2l8w2mx.jpg

zzZZzzZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Vel da ble det en times tid med Diesel vogna i dag da.. Tok ut hele tenningslåsen og den var vrak innvendig... Så nå er det skrutrekker start på den bakre delen ..

Tittet litt rundt om kring og lurte på hva jeg skulle ta meg til og kom til og titte litt på luftfilter boksen til turboen.. Der står det STT turbo..Så da kan det vel stemme at den er ommbyggd der i sin tid da..Skal prøve og spore opp tideligere eiere av denne og høre om det er noe "spec" på motoren..

Men over til saken..Ny front fanger skal på plass iløpet av neste uke..Må bare sparkles og lakkes litt.. IC er bestilt,må bare få rota meg til og kappa noen rør på jobben..

157f5sn.jpg

zzZZzzZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider