ActiveX Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Var og hentet bilen igår, og måtte vist fylle på olje. Stakk så innpå Shell'n og kjøpte Syntetisk olje. Er det egentlig så nøye om det er det eller usyntetisk olje? Er forøvrig snakk om en Mercedes 190 2.0 1986. Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 fytti helvete for ett dritsvar du har fått. Du har kjøpt helsyntetisk shell-olje, når du først har kjøpt den så fyller du den syns jeg, spørs litt på hva den bilen din er kjørt på fra før av, men en 84 modell har ikke hydrauliske løftere, så da får du iallefall ikke ventiltikk. Motoren er beregna på helsyntetisk, og shellolja er grei etter min erfaring. Monter orginalt filter, og fyll opp 5 liter olje, selvfølgelig etter å ha tappa ut den gamle. Om bilen din bruker unormalt mye så prøver du halvsyntetisk neste gang. Personlig hadde jeg nok godt for halvsyntetisk på den, kjører på det selv på min 90 230 som har samme motor. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 fytti helvete for ett dritsvar du har fått. Du har kjøpt helsyntetisk shell-olje, når du først har kjøpt den så fyller du den syns jeg, spørs litt på hva den bilen din er kjørt på fra før av, men en 84 modell har ikke hydrauliske løftere, så da får du iallefall ikke ventiltikk. Motoren er beregna på helsyntetisk, og shellolja er grei etter min erfaring. Monter orginalt filter, og fyll opp 5 liter olje, selvfølgelig etter å ha tappa ut den gamle. Om bilen din bruker unormalt mye så prøver du halvsyntetisk neste gang. Personlig hadde jeg nok godt for halvsyntetisk på den, kjører på det selv på min 90 230 som har samme motor. Ok, men det vil vel ikke gjøre noe skade i motoren om man tar feil av usyntetisk og syntetisk olje? Men har hørt at hvis motoren svetter mye, så skal man bruke syntetisk..Stemmer dette? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg