Gå til innhold

Legge forsterker kabler i 96 mondeo mk1

thomasd

Anbefalte innlegg

Hei har en ford mondeo mk1 96 model, Hadde tenkt og legge opp forsterker kabler i bilen. Finner ingen mulige veier i motorommet og strekke kablene, bilen har AC som gjør det ellers så trange motorommet enda trangere, Noen som har noen tips på hvordan jeg kan gjøre det? Har lagt opp kabler i andre biler tidligere og da gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner et hull ved forskjermen og tar du ned plastskjermen finner du et til inn i kupen. På min ligger kabelen til bilstereoen (strøm) fra batteriet ut i framskjermen og inn i kupen. På andre siden går defakupeledningen inn bak servobeholdern inn i skjermen og inn i kupen. Ingen kabel jeg har putta i går i gjennom torpedoveggen Ikke prøv å bor på måfå i torpedoveggen! Du kan treffe ledninger sikkringsboksen etc. eller du finner en dobbel vegg eller hullrom. Min er en 94 disel stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg klart og legge opp kabler, Kan ikke ambefales det var veldig vannskelig. Jeg trakk kabelen igjennom skjermen og fikk tydeligvis utløst en sikkerhets bryter til bensinpumpa eller noe. Tokk flere timer og finne ut hva det var som gjorde at bilen ikke startet, Jeg har vært bortig mange biler med dumme løsninger på ting men mondeo er det værste jeg har skrudd på, Skruene er blant annet laget av plast og da kan man jo tenke seg hvor mye de gjengene tåler før de er ødelagt. Takker får svar. Får dere som ikke kan mye om mondeo og hvordan ting skal gjøres kontakt ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...