OutCold Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Noen kanskje litt teite spm fra en fersking, bilen jeg har kjøpt meg har stått en del på verksted og/eller utenfor garasjen, det stinker vinylfornyer og olje og verksted generelt. Jeg vil gjerne fjerne denne lukta men ikke med Wunderbaum, er det verste jeg lukter. Finnes det ingen produkter som er mer nøytrale i lukt, og ikke slik pepper eller søtaktig? Skal også ta en motorvask nå snart men jeg får så mange delte meninger om hvordan det skal gjøres, har en bil fra 1991 som kanskje ikke er like vanntett som en bilmotor nå til dags, er det likevel bare å spraye på avfetting å la det virke , så spyle av med høytrykkspyler? Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st1an Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Du kan jo bruke div rense og vaskemidler. På verksted har de spraybokser som de sprayer inn i bilen for og fjærne vond lukt. Ellers kan du jo ta deg en tur innom din lokale mekk (e.l) butikk. Der selger de allslags lukt-saker, som du enten kan henge opp, legge gjemt ett sted, eller "klistre" fast på dashbordet, Med alt fra nybil, til sitronlukt :) Når det gjelder motorvask holder det faktisk ofte og bare bruke høytrykks-spylern. Med mindre du skal være kjempenøye :) Siter Mvh Stian ________________________________ - '99 Hyundai Coupè *Til salgs* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Tips angående motorvasken? Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Plastposer /cellofan over alt av el-bokser, fordeler, coil osv så går det som regel bra. Noen biler har dype og utette "pluggbrønner" så det kan hende du får en liten tørkejobb i etterkant. Motorvask må man uansett ta en gang iblant, og eneste måten å lære på er å prøve, du finner tidsnok ut hvor du helst ikke vil ha vann ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Til motorvask: Dp engine cleaner Skyll først motoren med vann. Spray ned alt i motorbrønnen med Dp engine cleaner, så la det virke i 5 min. Gni så over med en børste, f. eks en radiator børste. Skyll så med vann. Tørk av med microfiber klut, og legg på en vinyl beskytter. Som f. eks Optimum protecant. Fåes på http://www.scandicshine.no Men pass på, scandic kan fort bli veldig dyrt hehe men det er morro da!! Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Har vel ikke mye vinyl på en Wankel motor fra 90 tallet :p Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 neei... santnok :P men motorvasken funker gull. Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Bruker å dekke til dynamo med plast også går jeg over alle kontakter med trykkluft for å få ut alt vann. Fordeleren kan med fordel åpnes og tørkes/rengjøres etter vask, og har du åpent filter må dette selvfølgelig også dekkes til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg