destilert Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Hei Skal sette stereo i bilen, og siden det er førstegangsbilen legger jeg ikke mye penger i det. Har satt en grense på ca 4 høvdinger, og her er hva jeg har funnet så langt: Headunit: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3924&katid=2&mid=m436&id=&vn=736 1390kr Sub og forsterker: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=234&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 1690kr Høytalere forran: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=83&katid=17&mid=m436&id=&vn=736 795kr Da har jeg noen hundrelapper til kabler og annet surr. Burde dette være greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Dette er det mange som har spurt om før, så du får samme svar som dem... Spilleren holder ikke mål, den har rett og slett for dårlig lydkvalitet, og forsterkeren er alt for liten til sub, så du trenger en forsterker til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destilert Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Dette er det mange som har spurt om før, så du får samme svar som dem... Spilleren holder ikke mål, den har rett og slett for dårlig lydkvalitet, og forsterkeren er alt for liten til sub, så du trenger en forsterker til ;) Var egentlig det jeg forventet, så vegret meg litt for å spørre.. Men i det store og hele er jeg bare interessert i høre hvorvidt folk mener dette er et "bra" setup for 4k, og eventuelle forbedringer innenfor budsjettet. Ikke hva slags komponenter jeg trenger for at det skal bli akseptabelt for en lydjunkie.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MannY Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Jeg ville kanskje heller gått for Sony CDX-GT424U, den er i samme prisklasse men har USBinngang foran :) 8gb minnepenn koster 200kr på Datakjeden, og da får du med deg rimelig mange sanger! Det eneste er viktige da er at du skaffer/ripper MP3låtene dine i 256kbit eller 320kbit, ellers blir lyden fort ganske grøtete! Siter 1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning 16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2 Performance by DLS Car Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Kjøp seg heller en sikkelig spiller og et godt frontsett, også sparer du opp ett par kroner til en sikkelig subb og forsterker. PS: husk å trekke sikkelig kabler så du har litt å gå på sånn at du slipper å trekke alt nytt hvis du skal oppgradere anlegget seinere. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destilert Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Jeg ville kanskje heller gått for Sony CDX-GT424U, den er i samme prisklasse men har USBinngang foran :) 8gb minnepenn koster 200kr på Datakjeden, og da får du med deg rimelig mange sanger! Det eneste er viktige da er at du skaffer/ripper MP3låtene dine i 256kbit eller 320kbit, ellers blir lyden fort ganske grøtete! Jeg har en ipod på 20gb som jeg skal bruke i bilen, så derfor trenger jeg ikke usb forran. Forøvrig kommer jeg neppe til å ha bilen mer enn et maks et par år, og jeg er ingen lydjunkie så et supert annlegg trenger jeg ikke, og jeg kommer ikke til å oppgradere seinere. Er setup'en jeg har grei nok til 4k? Burde jeg vurdere andre komponenter (uten å overstige 4k som samlet sum)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 For å være litt mer praktisk og målrettet her, det du trenger til 440'en er for det første et 5,25" høyttalersett foran, ikke 6,5". Finn et godt komponentsett med løs diskant til fordørene, en spiller med USB-kontakt som tar iPod direkte (f.eks. JVC KD-PDR41) og en subwoofer i kasse med en forsterker. Send meg en e-post så kan jeg sette opp et forslag som faktisk passer i bilen din og koster 4000,-. De JBL-høyttalerne er 6,5", trenger litt ombygging i dørene for å passe, samt har en impedans på 2 ohm og trenger derfor en separat forsterker som takler 2 ohm stereo. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Mitt råd må bli å heller ta det litt over tid og begynne med det viktigste. Ellers vil du sansynligvis komme til å bytte ut alt sammen ganske fort... Du får en grei spiller og et ok frontsett for 4k, forsterker(e) og sub kan du ta senere ;) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ha i bakhodet at han skal bruke en iPod som lydkilde, med alt det medfører av komprimert(!) musikk! Ingen vits å bruke tusenvis av kroner på et anlegg som hovedsaklig skal spille 5-20% av den opprinnelige musikken. All ære til Apple for å lage en god bærbar(!) spiller, men musikken er altså fortsatt komprimert! Og trådstarter har satt tydelige betingelser for innkjøpsramme og redegjort kort for bakgrunnen til dette (noe som burde være unødvendig, respekt for andre folks penger bør komme automatisk) og behovet ellers, kanskje man heller kan prøve å komme opp med forslag innenfor betingelsene enn å bare be han bruke mer penger? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg