Gå til innhold

Bremsekraftforsterker

Ranger emnet


Splint

Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Håper på å få bilen på veien til helgen som kommer nå.

Men, har ikke bremsekraft what so ever, og dette vil jeg gjerne få i orden før jeg kjøper prøveskilter =)

 

Er bremsek. forst. styrt av et av releene i sikringsskapet? Har et defekt rele som jeg vet om, men vet ikke om det har noe med forsterkeren å gjøre.

 

Noen som kan ramse opp alt som kan gå galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min.

Har prøvd å bytte relee - Funka ikke

Har bytta sikringstavle - Funka ikke

Har bytta abs sentral - Funka ikke

Har lufta bremsene - Funka ikke

 

Har derimot finni ut at det kan være trykkventilen som har satt seg fast. Er visstnok bare å ta den ut, rense eventuelt bytte og sette inn igjen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trykk på pedalen? eller er pedalen helt slapp? Om du har mottrykk på pedalen, men ikke får noe hjelp når du starter bilen, ville jeg sjekka vakum slangene fra innsuget til bremsekraft forst. Du bodde vel ikke så langt fra meg, jeg har den store gule corrado boka, om du vil låne den for lettere å finne frem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har nettopp fått tak i en cd med hele corradoen i bilder, så tror jeg finner fram =) Skal se om jeg får det til i dag eller i morgen.

 

Det er mottrykk, selv når bilen starter. Så får bremsa =) Litt =P

 

Må bare være forsiktig på prøveturen, slik at jeg ikke ligger klistret opp etter en fjellvegg med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har nettopp fått tak i en cd med hele corradoen i bilder, så tror jeg finner fram =) Skal se om jeg får det til i dag eller i morgen.

 

Det er mottrykk, selv når bilen starter. Så får bremsa =) Litt =P

 

Må bare være forsiktig på prøveturen, slik at jeg ikke ligger klistret opp etter en fjellvegg med det første..

 

Oki, men du har altså ingen effekt av bremsekraftforsterkeren når du starter bilen? pedalen er bare hard? I såfall er det sansynligvis vakumlekasje, enten at selve bremsekraftforsterkeren eller slangen fra manifoilden lekker. Bremsekraft forsterker har ingen elektriske tilkoblinger, kun vakumet fra innsugs manifoilden som skaper undertykk i et eller i noen tilfeller flere kammer i bremsekraftforsterker(nesten samme prinsipp som en hydraulisk pumpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huh?

Hvilken corrado kjører DU?

Trodde ikke noen Europeiske hadde vacuumforsterker i hele tatt.

Mener det finnes noen amerikanske modeller.

Ellers bare elektrisk pumpe.

 

De to sikringene og releene øverst til høyre er som oftest til Bremsesystemet. X-releet forsyner disse kretsene med strøm, så denne må også være oppe å gå.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår