Gå til innhold

Problemer med ny forster, ingen lyd fra mine 12" JBL suber.

Ranger emnet

espnR

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en ny forsterker i dag tidlig. Av type /a/d/s/ Modell: P700.1 2800W

Etter noen timers arbeid og montering osv osv. Så skal jeg sette på og fyre opp litt bass men får ingen, absolutt ingen lyd fra subene. Jeg har prøvd alle mulige koblinger på signalkablene, fikset bedre jordings punkt. Generellt sjekka at alt var koblet riktig. Forsterkeren lyser og indikerer at den har spenning men som sagt så er det helt dødt fra subene -.-

Nå er jeg tom for ideer om hva dette kan være.

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mange basser har du? Er dei enkelspole eller dobbelspole? Kva slags motstand er spolene på? Og har du parallellkobla eller seriekobla Spolane/subbene? Eg er ute etter motstanden forsterkeren må takle.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er en Pioneer DEH 2800MP

prøv å bytt høytaler utgang på forsterkeren om du har noen ledige så skal du se det blir lyd. ;)

for jeg tenker at når du sier at du hadde 1 kanaler før så har du en audio-kabel. og når har du en 4 kanaler som krever 2. da har du lyd i bare 2 utganger. ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er fikset :) det var forresten motsatt jimmen ;) jeg hadde 4 kanaler før og skiftet til 1 kanaler nå. Jeg målte spenning på remoten og fant ut at den bare fikk 6V så jeg kobla om på bryteren som jeg styrer remoten med og vips så ble det 12V og full lyd :) Mye bedre DUNK DUNK nå enn før ja xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider