Gå til innhold

Div småfeil.. Trenger hjelp ;)

Ranger emnet

klovnster

Anbefalte innlegg

Hoi.. Hadde bilen på eu kontroll her om dagen, med noen småfeil..

Det som gjenstår av feil nå er:

ABS lampe lyser

Feil justert parkbrems

Så til spørsmålet.. Ang ABS, så regner jeg med det holder å rense sensorene (hvis ikke skifter jeg) så den er grei.. Men hvordan justerer man parkbrems? :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hoi.. Hadde bilen på eu kontroll her om dagen, med noen småfeil..

Det som gjenstår av feil nå er:

ABS lampe lyser

Feil justert parkbrems

Så til spørsmålet.. Ang ABS, så regner jeg med det holder å rense sensorene (hvis ikke skifter jeg) så den er grei.. Men hvordan justerer man parkbrems? :)

hei,

jeg har hatt flere polo og de fleste hadde slike feil.

1.Det at abs lampe lyser betyr at en av abs følere bør skiftes ( jeg tviler på at det hjelper med å rense).En ny koster rundt 500 kr og det er ikke vanskelig å skifte, men du må vite hvilken du må skifte.

2.Håndbremsen kan du justere ved å ta opp plastikken hvor de ligger håndbremsen og under står to skruer for begge sidene.da kan du veldig enkelt justere håndbremsen ved å skru mer eller mindre bremseveiene.

Hilsen Anis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

da har jeg et raskt spørsmål til.. abs lampa lyser seff fremdeles fordi jeg ikke har hatt tid til å fikse abs'en..

snakka me karen på verkstedet som skal godkjenne bilen og han sa han dreit i om abs'en funka bare ikke lampa lyste (måtte seff lyse ved oppstart)

Noen som har no tips til hvordan jeg får lampa til å lyse og slukke uten å fikse abs'en?

abs skal seff fikses, men har lite tid og bilen må bli godkjent innen juli :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider