Gå til innhold

Bilstereo kaputt - Avbrent?

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Hei.

Forrige helg så skulle jeg teste ut noe på cd spilleren min, før jeg så skulle sette den inn i bilen.

Det jeg gjorde var, og koble den til batteriet, også skulle en kompis av meg holde spilleren.

Han klarte ved et uhell og miste spilleren direkte oppå batteripolene, så det gnistrert. Så etter på spilleren, og det var ete lite merke i metallet rundt den.

Sikringen var like hel, men spilleren ville ikke på igjen.

Prøvde så og ta inni igjen en ny sikring, uten at det hjalp noe.

Er det noen som vet om det er noe innad i spilleren som er blitt brent av/evt, en sikring inni spilleren?

Er forøvrig snakk om en Panasonic spiller, hvis det skulle være til hjelp.

Takk!

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
hvis hele spilleren har kortsluttet batteriet så har du nok kortsluttet hele spilleren og det meste av elektronikken har gått til h***

Det er vel nok at ein komponent er øydelagt for at spilleren ikkje skal virke. Er dette ein rimelig spiller og/eller brukt spiller so tviler eg på at det lønner seg å reparere den. (viss du ikkje kjenner ein som kan ta ein kikk på den) Eg kjenner ikkje til innmaten på Panasonic spillere, men tviler på at det er ein innebygd sikring. (men ein skal aldri si aldri!)

Eg rekner med at du har tilkoblet begge 12v og jordingen når du sjekket spileren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todleif skrev:
Det er vel nok at ein komponent er øydelagt for at spilleren ikkje skal virke. Er dette ein rimelig spiller og/eller brukt spiller so tviler eg på at det lønner seg å reparere den. (viss du ikkje kjenner ein som kan ta ein kikk på den) Eg kjenner ikkje til innmaten på Panasonic spillere, men tviler på at det er ein innebygd sikring. (men ein skal aldri si aldri!)

Eg rekner med at du har tilkoblet begge 12v og jordingen når du sjekket spileren.

Ja, mulig den er kaputt inni. Men, ville tro det skulle være en sikring inni den. Men, nå skal jeg ikke si noe.

Skal demontere den etterpå, og se om det er noe sikring der.

Hvis ikke, kaster jeg den, uten at jeg så ønsker det.

Nærmest ubrukt spiller. :p

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å legge hele spilleren på batteriet på både pluss og minus har du mer eller mindre bypassa hele sikringen i spilleren. Spilleren jorder sikkert i chassiet, og ved at du har kortslutta hele chassiet istedet for via ledningene, der man "vanligvis" kortslutter sånne ting har du antageligvis grilla en eller flere følsomme komponenter på et eller flere av kretskorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider