Gå til innhold

Corvette diff sperre

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvordan regner man egentlig % på en limited slip differential(=LSD)? % i forhold til hva da? :boxers

 

En LSD kan man måle i moment - hvor mye moment som skal til for at den skal tillate forskjell i hastighet mellom bakhjulene.

 

Hvis man har en LSD som er satt opp på la oss si 100 Nm og man har en motor/gir-kombinasjon som leverer 500 Nm på mellomakslingen - har man da en 20% sperre? :bok: :tannløs:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en LSD som er satt opp på la oss si 100 Nm og man har en motor/gir-kombinasjon som leverer 500 Nm på mellomakslingen - har man da en 20% sperre? :bok: :tannløs:

 

 

Og.... Om man trimmer bilen, og plutselig får 1000Nm på bakakselen, da har man bare en 10% sperre. hehe

 

Det eneste riktige er jo å regne i moment ja. Ikke prosent.

Når det gjelder lamell/clutch type differ.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår