Gå til innhold

Hjelp til valg av bilstereo-pakke

Ranger emnet

Suizidal

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe meg bilstereo, og siden jeg ikke har gjort dette før så tenkte jeg at første gangen er det greit å kjøpe en pakke!

Har sett på disse to pakkene:

JBL GTO Power Pack

Sony / Sound Storm

I Sony-pakken får jeg med alt jeg trenger til 3000kr, men hvis jeg velger JBL-pakken må jeg kjøpe kabler og cd-spiller ved siden av!

Er det noen som har prøvd disse pakkene? Og har noen kommentarer på de?

Er JBL-pakken så mye bedre at dere vil anbefale meg å kjøpe den?

Takker for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil skal du ha dette i?

siden jeg ikke har gjort dette før så tenkte jeg at første gangen er det greit å kjøpe en pakke!
Ikke helt enig i den logikken... ;) Pakker blir gjerne satt sammen for at det skal være enkelt å velge, og mange går på den ja, men det betyr ikke at det blir det beste for pengene!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Opel Astra 2003-modell!

(Kan poste noen bilder av dører og bagasjerom hvis det hjelper?)

Jeg får ikke plass til 6x9" i dørene uten modding, så hadde tenkt å ha de på hattehyllen..!

Har ikke mulighet til å modifisere paneler!

Det beste hadde vært om jeg hadde fått tak i et greit oppsett til 3-5000kr som inneholder:

- 1 Forsterker

- 2 Høyttalere - en til hver dør (vet ikke enda hvilken størrelse som originalt passer i dørene, men det skal jeg finne ut av)

- 1 Subwoofer

- 1 CD-Spiller

- Kabler til dette

- (Trenger jeg kondensator?)

Jeg er åpen for forslag!

Er som sagt ganske grønn på dette området! hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sette opp noe dugelig ikveld.

- (Trenger jeg kondensator?)
Med dette budsjettet er det ikke prioritert nei, bedre og billigere med store nok kabler da.
(vet ikke enda hvilken størrelse som originalt passer i dørene, men det skal jeg finne ut av)
6,5" med en overgang...
får ikke plass til 6x9" i dørene uten modding, så hadde tenkt å ha de på hattehyllen..!
Fy! Fysj! Fysjom! ;) Heller i dørene enn å ødelegge hattehylla...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en bilradio du liker av et kjent merke. Så tar du av dørtrekket på bilen din og finner ut hvor store "hull" det er mulig å lage eller det er høytalere der fra før. Kjøp da høytalere som du får til å passe i dørene. Det neste er å ta mål av bagasjerommet så lager du en basskasse som passer også pass på at den blir riktig i volum forhold til basselementene. Ikke kjøp høytalere du ikke får plass til. Pass på å kjøp kabler. Planlegg anlegget og ta mål hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder:

Dør

Høyttaler

Midtkonsoll

En ting jeg lurer litt på..!

Hvordan åpner jeg dekselet på døra, så jeg får tilgang til høyttalern?

Det er to skruer på undersiden, og de har jeg skrudd ut.. Men resten av dekselet sitter fast.

Er det bare å dra den ut?

Vil ikke bare hoppe i det og risikere å ødelegge dekselet.. Bedre å spørre da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en bilradio du liker av et kjent merke. Så tar du av dørtrekket på bilen din og finner ut hvor store "hull" det er mulig å lage eller det er høytalere der fra før. Kjøp da høytalere som du får til å passe i dørene. Det neste er å ta mål av bagasjerommet så lager du en basskasse som passer også pass på at den blir riktig i volum forhold til basselementene. Ikke kjøp høytalere du ikke får plass til. Pass på å kjøp kabler. Planlegg anlegget og ta mål hele veien.

Han trenger jo ikke stresse med å måle høyttalerene foran... Når TransMedia sier at 6,5" passer med en overgang, så stemmer det, så ingen måling nødvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider