Gå til innhold

Verdi på B21ET i uvitende stand

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

Var en tur på huggern i sta, der sto det en bil med en b21et motor som var komplett for uten om at turbo, oljekjøler og fordeler er fjerna.

Så tok å hørte med han fyren som jobba der hvor mye han skulle ha, han ville ha 500 for motorn hvis jeg skrudde den ut selv.

Men så lurer jeg da på om motorn i det heletatt kan være verdt 500kr?

For alt jeg veit så kan motorn være skikkelig rast, er jo mest sannsynlig at den er det siden bilen har blitt levert med motoren og turboen er tatt av. Det er ikke orginal motor i bilen heller, så han som har hatt den må ha hatt såpass peiling at han har klart å bytte motor i den, hvis han ikke kjøpte den sånn da.

Men hvis motorn er rast så er det vel noe som er noe å ha på motorn? skal vel litt til å klare å ta kvelden på blokka, stempler, råder, toppen og veiva i et motorhavari?

For hvis den er rast så hadde det vært greit å få solgt deler sånn at jeg ikke har tapt penger på å skru ut motorn.

K-jet spruten er vel verdt litt?

160 toppen med dysehull er den verdt noe?

Sandwich med alle olje røra er det verdt noe?

Er det ikke M råder og smidde stempler i den motoren?

Så da vil jeg høres folkets mening, om jeg skal hente motoren eller ikke?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt har den gått da?

500kr er jo ingen ting, så ser ikke problemet hvis du gidder å skru litt :)

Veit ikke hvor langt den har gått.

500kr er ikke så mye, men er litt for en fattig student som meg. Å skru er jo ikke noe problem, det er jo bare gøy. Men det er det at jeg har ikke lyst til å skru i flere timer og i tillegg tape penger på det.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med bensinpumpa da! Den er i allefall verdt litt :)

Den tok jeg ikke med, måtte sikkert betalt mer hvis jeg skulle hatt med den, dem er jo så gniene på huggerier. Det er sånn at hvis du ikke vil betale det dem vil ha for det så står det på bilen når den blir spiker.

Men nå er ihvertfall motoren i hus, skrudde av bunnpanna, toppen og tok ut stempler og råder i sta. og alt så veldig fint ut, for uten om at det begynte å bli litt slitne lagrer da.

Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt nye lager og stempelringer?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om k-jet'en funker? Isåfall, pris på hele greia?

Nei hakke snøring på om det funker, men alt så helt og pent ut.

Pris veit jeg ikke, veit ikke hva det greiene er verdt, jeg skal ikke bruke det så blir vel solgt til en luring som gir noen kroner for det ;)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Om du kunne testa dette om det funka hadde jo det vært det beste.. Evt knips noen bilder av hele greia..

K-jet er jo ikke akkurat så populært, så rik blir du neppe for summen du får for det.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Om du kunne testa dette om det funka hadde jo det vært det beste..

Blir ganske mye stress å få testa det, da må jeg jo koble av bensinslagen og dritt på bilen min, men finner bare ut om det kommer bensin ut av dysene da. Får ikke testa om motoren går.

Får vel så lite for det at jeg ikke gidder å teste det for å selge det.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider