VEPSEN Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Hvor er dette å få tak i?(østlandet) Hvilke dimensjoner er tilgjengelige? Hva er min. gods-tykkelse jeg må ha?(vil jo ha de så lette som mulig, men de må jo ikke bli bøyd ned av turbo) Regner med det er sømløse rør jeg må ha. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 CCB stål selger i alle dim. http://www.ccb.no holder til på furuset, men sømløse rustfrie må hentes ute på bjørndal. 2-3mm burde vel duge?om det veier 4.4kg eller 5.4kg er vel ikke så nøye, er ikke der man skal spare inn på kiloene... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet November 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Ok takker! Må lage meg ett par grenrør til mitt V8 Singelturbo prosjekt og det ene grenrøret blir ganske langt...og tungt. Derfor vil jeg heller ha div braketter som bolter grenrøret fast til motor istedenfor veldig tykkvegga rør. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Du bør ha en viss tykkelse for å unngå sprekkdannelse pga den store temperaturforskjellen på inn og utsida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by VEPSEN Hvor er dette å få tak i?(østlandet) Hvilke dimensjoner er tilgjengelige? Hva er min. gods-tykkelse jeg må ha?(vil jo ha de så lette som mulig, men de må jo ikke bli bøyd ned av turbo) Regner med det er sømløse rør jeg må ha. Nor-Rag maskin i Stanseveien i Oslo har småsalg på alt Astrup Stål selger også...de har rustfrie bend,alu-bend etc.. :) De har 42.4 x 2mm i katalogen,ser jeg... :) Grei dim,så sant du ikke bygger en 8-liter.. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Hvilken stålkvalitet er den beste å bruke på grenreør/eksosanlegg? Hva er lettest a arbeide med? Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by Remi Berg Hvilken stålkvalitet er den beste å bruke på grenreør/eksosanlegg? Hva er lettest a arbeide med? Har vel hørt at sånn Keramisk grenrør er veldig bra.. men om det er lett å arbeide med aner jeg ikke:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by Remi Berg Hvilken stålkvalitet er den beste å bruke på grenreør/eksosanlegg? Hva er lettest a arbeide med? Rustfritt SS2353 i 2 mm tykkelse er veldig bra. Noe rimeligere er såkalte "trykk-kjelerør". Det viktigste er å bruke stål av en såpass kvalitet og som er varmefast slik at du ikke får problemer med glødeskall som løsner på innsiden av røret og skader turbinen. Spør der du handler røra (Astrup/Nor-rag, CCB, Rolf Lycke) :) Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by G60Turbo CCB stål selger i alle dim. http://www.ccb.no holder til på furuset, men sømløse rustfrie må hentes ute på bjørndal. 2-3mm burde vel duge?om det veier 4.4kg eller 5.4kg er vel ikke så nøye, er ikke der man skal spare inn på kiloene... Hei! Det er ett problem med tykke rør.. På noen modeller blir faktisk rørene veldig tunge. Under ektrem bruk å medfølgende varme kan du få problemer med at du deformerer rørene.. En kraftig dump med glødende rører så kan d være brom! Rørbend til grossister er ikke mye å skryte av. Så å si alle har kun en type radius på bend i syrefast. Har hørt at det er flere firma på nettet som selger svak radius bend. Vanlig rustfri (AISI 304) bør du styre unna og holde deg til syrefast (AISI 316 tilsvarende SS2353). Og bruk ikke tykkere en MAX 2mm Husk også bakgass når du sveiser.. D betyr mye at overflaten ikke er ru og klumpete inni. D.v.s at du må sveise det slik at du bestanding kan komme til å polere siste sveis innvendig før du tar neste igjen... Bare noen tips ;) Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Man bør jo laga ett støttestag da, kjøre i en dump i 200km/t med røde rør er ikke bra om det bare henger i røra.. Skal jo sitte ett eksosanlegg fast og å mange kilo som og beveger seg, så greit at det er solid da... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 gi en 50 lapp til gubben i krana hos stokstad og plukk med deg det du vil...du finner mye rart og bra der..er du heldig finner du det du leter etter ferdig sveisa...:D :D :D mye av "meieri" røra leveres der...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Originally posted by G60Turbo Man bør jo laga ett støttestag da, kjøre i en dump i 200km/t med røde rør er ikke bra om det bare henger i røra.. Skal jo sitte ett eksosanlegg fast og å mange kilo som og beveger seg, så greit at det er solid da... Hei! Problemet er at rustfri går mye under ekstrem varme slik at et for stramt feste kan også ødlegge kunstverket. Måten å eliminere bort en del av problemet er å bruke tynne rør Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Fordel å bruke tynne rør med flere fester til motoren når det blir såpass langt ja, men for all del...DEL OPP så hver side av motoren er løse for seg, bruk en syrefast tynn klemme for å holde det sammen, ellers er du garantert at det sprekker!! Jeg har driti meg ut på det før! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Beste å bruke en legering som heter inconel, men den er svindyr og må sveises med samme legering. Brukes i krevende manifolder, jetmotorer etc. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Jeg anbefaler å lese denne artikkelen om bruk av rustfritt stål i eksosanlegg. http://www.burnsstainless.com/TechArticles/Stainless_article/stainless_article.html Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.