Gå til innhold

Noe som vet det jeg ikke finner ut av?

Ranger emnet

langestrand123

Anbefalte innlegg

Hei, min octavia 1.9tdi 90hk 98mod. går ikke som den skal i det hele tatt. har utbedret noe som jeg vet jeg måtte gjøre.

turbo er byttet og luft mengde måler.

det som er galt med bilen er at den går så utrolig dårlig, høres ut som alt turbotrykket blåses rett ut, men har sjekket alt av rør og siden turboen er ny regner jeg ikke med den er ødelagt? hadde samme problemet rett før bilen ble fikset.

noen som har vært borte i det samme?

takker for alle som kan gjøre med klokere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var den bra en stund etter du fikset den? også er det sånn igjenn nå eller? er jo fort at en turbo slange ryker, og blåser det rett ut, du kan jo ta en vagcom test, de fleste bil verksted har dette utstyret, men de fleste tar også penger for testen, det kan du jo høre med de om,

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nei bilen har vært sånn etter at eksos flexen hadde ryket rett av, motoren har gått 236.000 så når vi knota under bilen fant vi ut at vi skulle sende turboen på overhaling, fikk da ny bytte turbo, har gått over de fleste slangene, men lurer litt på om det er ladetryks regulatoren? den delen var jo bestillingsvare fra fabrikk så tviler litt på at det er den. men ja tror det blir vagcom test, men koster 1000-1500 kr over alt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg har kjøpt en vagcom selv, spleis med en kompis eller to, så har dere den :) eks på Finn, qxl eller på ebay..

Siden det høres ut som om den blåser rett ut ville jeg ikke trodd den var en lade trykks regulator, men husk noe kødd kommer skjeldent alene så det kan være en regulator + noe annet ;)

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Da ville jeg har kjøpt en vagcom selv, spleis med en kompis eller to, så har dere den :) eks på Finn, qxl eller på ebay..

Siden det høres ut som om den blåser rett ut ville jeg ikke trodd den var en lade trykks regulator, men husk noe kødd kommer skjeldent alene så det kan være en regulator + noe annet ;)

Ole

da var vag-com kjøpt inn og finner masse feil :P hehe. 300kr for en helt grei vag-com på qxl. anbefales=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Billig vag com får du på finnfeil.no koster 299 er bare en kabel også programvare til pc, veldig greit viss du har bærbar..

fant også ut hva feilen på bilen min var! :D

3 skruer i motorfeste på venstre side hadde ryki bare flaks ikke motoren datt ut, det som gradvis har skjedd er at motoren har fått en knekk over mot høyre side på bilen, der har "hjulet" til reima sakte men sikkert vært borti hardplast røret fra IC til innsug, resultat var null Punch inn til motor. fikk etter turbo bytte, ladetrykksreg, luftmengdemåler og annet stæsj fikset det og bilen går som en kule igjen =) PS. turbo fra GIK 5500kr bytteturbo splitter ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider