Gå til innhold

Min omega b 2,5 v6 liten prosjekttråd

Ranger emnet


Terjeo

Anbefalte innlegg

Det er snakk om en føler, i forbindelse med veivakselen eller veivfølere, for å synkronisere tenningstidspunktet eller noe sånt. Kommer ikke på noe annet navn enn tenningstidspunktsensor, dessverre. Men det er ikke snakk om tenningsmodulen eller plugger osv. Selv om pluggene kan fort gå om denne sensoren er gåen.

 

Hos meg ble den gradvis verre og verre gjennom et halvår, før den nektet å starte. Da jeg fikk skiftet den, gikk den jevnt og fint igjen, eller med et brøl av og til.

2010 Skoda Superb Greenline

1996 Opel Omega 2.5CD Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Siden bilen ikke skal selges lenger har det blitt gjort en del pengeslukendes ting med den hehe.

 

Bilder kommer men her er det som er gjort:

 

Bytta coil deilig uten noe fusking!!

Xenon lys nær.

Rens av ac anlegg og pollenfilter

Innvendig "rens"

Sendt forsterkeren på rep.

 

Planer:

 

Nye stoler framme

Montere xenonkittet jeg har liggende i fjernlys

Eksos

Felger

 

Hvike stoler burde jeg gå for?

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/images/imagine.aspx?i=SS22LZ.jpg&w=5000

 

eller

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/images/imagine.aspx?i=XR50020026HH.jpg&w=297

 

eller

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/images/imagine.aspx?i=stol2.jpg&w=297

 

eller

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/images/imagine.aspx?i=stol1.jpg&w=297

 

Har mest lyst på nr 1, men de koster vel 4500 per stol tror jeg det var.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ja du trenge vell sikkert litt varme i ass'n og kansje litt på testiklane av og te:spin :bambam: :usa: :angelsmili: :scared :evilspide :worshipnissan :worshipbm: :deng :puke: :driving :ratatatat :driving :) :fingers: :boxers :thanks :popcorn :knob: :bok: :driving :puke: :fingers: :race :bok: :iconsm :iconsm :confused: :respect :m'm: :hide :happyhappy: :hondakick :eek: :shake :roll: :google babyhmm? :phatyo :microsoft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lite poster i det siste, har så ekstremt mye å gjøre for tia, men noe har jo skjedd da.

 

Bytta coil og pluggledninger, fytti å trangt nedi der!!

Bytta batteri, kobla om noen ledninger osv.

Fått lysa til å skru seg automatisk på, samt fiksa problemet med abs og tc. Kosta vistnok 40 000 på verksted men kosta meg et lite kutt og 2 min.

Xenon i nær, noen som trenger h1 kit forresten? Har 2

 

Ellers går det i vasking av bilen, nå står den å koser seg med swisswax :)

 

Noen som vet en lett måte å komme til for å få bytta jord kabelen, ikke den fra batteri til kaross, men den andre.

Og hvordan få bytta kablene fra dynamo til batteri? var trangt også blei det mørkt så fikk ikke sett så mye.

 

Har mye planer, men lite med penger så får ikke gjort så mye som jeg vil, desverre.

Har veldig lyst på nye felger, lakkering og gjøre noe med utseende. Skinninteriør hadde jo også vært greit.

 

Forresten, er det noen som vet hvor mye olje de v6'erne skal bruke? Jeg bruker ca 1liter på 1000km. Synes det er litt mye, men kjører jo litt hardt til tider da hehe.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår