Gå til innhold

Min omega b 2,5 v6 liten prosjekttråd

Ranger emnet


Terjeo

Anbefalte innlegg

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ringte verksted i dag, og det var vist ikke abs - sensoren som var gåen. det var ventil rele kretsen. Han snakka om en pris på dette ville være 30-40 tusen!!!

 

Må da være mulig å få kjøpt dette billiger brukt eller noe som skal hugge en omega? Får ta en telefon til blomdal å høre.

 

Edit: får fra blomdal for 2000 :D en del billiger enn 40 hehe

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke peiling. Men han jeg snakka med fra blomdal sa det var abs pumpa. Samme greiene, skulle hvertfall få det for 1800+ moms så er fornøyd. Venta på å få høre mye mer hehe.

Slutta din bare å lyse?

Min lyser nesten hele tia, men noen ganger slukker den. Går da ikke på før jeg stopper og starter motoren igjen.

 

Hvis jeg måtte ut med 30-40 for å få den hadde jeg henta en mv6 i tyskland :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg slipte ned bilen i garsjen, og skulle kjøre ut bilen i igjen lyste de, men når jeg kjørte den til lakk, ble de borte og har ikke sett noe mer til de, Låser bilen din likt på alle hjula?når du bremser? Har hatt mye problemer med senatoren, bytta abs sentralen på den, men problemet var der fortsatt, Den låser fortsatt på 1 hjul og litt myk pedal. med litt stor vandring, hvordan er din?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anlegget er ferdig kobla, og det meste er skrudd på plass. Må bare skule litt kabler nå så er det strøkent.

Skulle ta bilder i dag, men gikk selvfølgelig tom for strøm.

Anlegget er helt sykt, går jo ikke å sitte i bilen på bånn gass hehe (bra man har fjernkontroll).

 

Har også fått på hvite blinkers og pipercross luftfilter :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei dårlig plass baki der med forsterkerne og kassa og batteriet. Er vel 30x30cm igjen av bagasjerommet hehe.

 

Vurderer å ta ut alt igjen og støpe om hele bagasjerommet i glassfiber og lakkere i bilens farge. Får gratis glassfiber og polyester fra gamle jobben så koster ikke så mye annet enn noen timer arbeid, DA hadde jeg fått det fint baki der da!!

 

Dette må jeg i hvertfall planlegge først, tegne opp og finne løsninger.

 

Noen som har noen formening om hvordan det ville blitt?

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert blitt ganske greit det tipper jeg:) For min del så lagde jo jeg kassa mi tilpasset bilen slik at den skulle ta opp minst mulig plass, men sammtidig ha stort nok volum til det subbene var beregnet på... Har tenkt til å ha pleksiglass oppå alle forsterkerne så da kan jeg ha bagasje oppå alt untagen batteriet! Og da er det ikke så ille med plass lenger;) Men vet det at det er MYE jobb med å støpe glassfiber! I alle fall hvis du skal få det fint! Har ikke prøvd det selv, men har hørt det av andre som har gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa tar ikke så alt for mye plass sånn som det er nå, faktisk. Men blir det ikke litt varmeutvikling hvis du bare legger en plate over forsterkerne og har plexiglass, eller går det greit?

Har en Dynabel BF8501.

Vurderer å bare felle inn forsterkerne, noen som vet om noen slags riller eller noe man kan ha over, for å slippe ut varme?

Forresten, bedre å bruke lexanglass enn plexiglass.

 

Det som er bedre med å felle ned forsterkerne med bare en plate:

 

- Bedre plass

- Ingen synlige kabler, untatt fra batteriet

- Vanskligere for klåfingra folk å stikke av med forsterkerne.

- Mindre jobb

 

Stikker bort til bilen en tur nå, tar med orntlig kamera så får dere noen bilder. Litt kabelrot akkurat nå, men skal vel prøve å fikse opp nå.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sandt at det er bedre med lexan men når jeg får plexi gratis så:D Ellers så går det fint med den over, i alle fall slik jeg har tenkt det med en og annen vifte innfelt i plexin. En som tar ut varm luft og en som slipper inn kald! Ellers så ser jeg det med å felle dem inn! Mulig jeg gjør begge deler slik at jeg kan ha bagasje oppå forsterkerne uten å ripe dem eller lignende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår