Gå til innhold

Ble kjørt inn i ved forbikjøring

Ranger emnet

krest

Anbefalte innlegg

Man skriver ikke skademelding for å bli enige om skyldspørsmålet. Man beskriver kun hva som skjedde..

Forsikringsselskapene avgjør skyldspørsmålet

Men er ikke så lett å skrive felles skademelding og tegne opp hendelsesforløpet hvis man ikke er enig i det som faktisk skjedde.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå fikk dem kokt sammen ei historie der det trolig ender med skylddeling, for hva har vell de å tape? Irriterende å sitte å se på at dem kjører inn i siden på meg og så sier at det var jeg som var inne på deres kjørebane. Hun som kjørte bilen var aldri ute å snakket med oss, bare satt i bilen mens en av passasjerene hennes var ute å snakket med meg. Han som kokte opp den historia deres og hun jenta sa heller ikke et eneste ord da vi skrev skademelding.

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå fikk dem kokt sammen ei historie der det trolig ender med skylddeling, for hva har vell de å tape? Irriterende å sitte å se på at dem kjører inn i siden på meg og så sier at det var jeg som var inne på deres kjørebane. Hun som kjørte bilen var aldri ute å snakket med oss, bare satt i bilen mens en av passasjerene hennes var ute å snakket med meg. Han som kokte opp den historia deres og hun jenta sa heller ikke et eneste ord da vi skrev skademelding.

Dere trenger jo ikke fylle ut felles skademelding. Hvis dere ikke blir enige så kan man levere hver sin.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jepp, har fått medhold fra vårt forsikringsselskap, så nå driver de vel å krangler om skyldspørsmålet. Regner med det blir skylddeling, siden den andre bilen påstod det var jeg som først kørte ut i andre kjørefelt og så inn i bilen deres. Venter bare på svar nå :S

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikeplikt er fartsuavhengig, så lenge du ikke kjører uforsvarlig fort ja. Kommer du i hundreoghelvette over en bakketopp sliter du litt om du kjører inn i sia på en bil som just har svingt ut på veien foran deg.

Om bilen har svingt ut på veien er noe helt annet enn at den holder på å svinge ut på veien.

Men ellers, dersom en er i ferd med å svinge ut på veien og du kommer i godt driv inn i siden på den andre bilen kan du ha gjort deg skyldig i lovbrudd.

Dette påvirker ikke det faktum at motparten hadde vikeplikt for deg (dersom denne hadde det)

Vikeplikt er og blir fartsuavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har fått medhold fra vårt forsikringsselskap, så nå driver de vel å krangler om skyldspørsmålet. Regner med det blir skylddeling, siden den andre bilen påstod det var jeg som først kørte ut i andre kjørefelt og så inn i bilen deres. Venter bare på svar nå :S

En vær idiot forstår at du ikke kjører inn i en annen bil når du er forbi. 90% av alle sånne kolisjoner er pga blindsone. Her må du stå på ditt og ikke være en slapp fisk. skylddeling er ikke akseptabelt.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja..

Hun har all skyld dersom du har holdt deg i det feltet du sier når du kjørte forbi.

Dersom du har knota det ned til skylddeling har du virkelig kjøpt katta i sekken.

Vikeplikt er og blir den helligste av alle trafikkregler og går forran alt annet. Selv om du kjører i fylla så er det den som har brutt vikeplikta som taper. At man har kjørt i fylla blir et oppgjør mellom deg og stat og er vikeplikten uvedkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider