Gå til innhold

Nybegynner spørsmål

Ranger emnet

Takkie

Anbefalte innlegg

Det er en mulighet ja, men lampa for oljetrykk lyser alltid ved oljebytte før oljen har rukket å "gå hele runden".

Det er jo snakk om bare ett par sekunder max.

;)

Jaha? Det maker jo ikke sense i hele tatt, oljen du tapper av ligger jo i bunnpannen og den du fyller av havner jo der. Det forsvinner ikke olje fra noe sted når du bytter olje, enn hva det gjør når du bare har stoppet motoren.

Og forsåvidt har jeg aldri brukt noe spesialverktøy for å bytte filter på min. Vanlig tang går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Det maker jo ikke sense i hele tatt, oljen du tapper av ligger jo i bunnpannen og den du fyller av havner jo der. Det forsvinner ikke olje fra noe sted når du bytter olje, enn hva det gjør når du bare har stoppet motoren.

Og forsåvidt har jeg aldri brukt noe spesialverktøy for å bytte filter på min. Vanlig tang går helt fint :)

Det er sant, men det stod nå ihvertfall i Haynes-manualen og det skjer alltid når jeg bytter olje på min (lyset lyser litt før det forsvinner).

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at olje lampa lyse noen få sec etter olje bytte. det er forfodi at oljepumpa bruker litt tid på å få trykk i systemet når oljen har vært byttet. har byttet noen 100 liter olje på audi så dette vet jeg.

anbefaler å kjøpe et oljefilter lokk til å skru av oljefilteret ved oljeskift dette gjør jobben enklere hvis filteret skal ha sugd seg fast, eller at de som skiftet olje sist glemte å smøre pakningen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen spesielt oljefilter verktøy for audi, så det er bare og kjøpe en olje-filter tang som passer på det oljefilteret du kjøper./QUOTE]

Åneivel?

Se på artikkelnummer: 20-321 på http://www.biltema.no

så kan vi snakke.

Jeg jobber på Møller så vet hva det vil si og skifte filter på AEB motoren, grunnen til at du kan bruke den der er at det blir noe lettere og få av filteret da det sitter litt langt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen spesielt oljefilter verktøy for audi, så det er bare og kjøpe en olje-filter tang som passer på det oljefilteret du kjøper.

Mens du tapper olja ut av motoren, så bør bilen stå så vannrett som mulig, så du får mest mulig av den gamle olja ut..

Siden tappeskruen er på venstre side av bånnpanna så er det jo ikke best å la bilen stå vannrett. Det beste er å jekke opp bilen på høyre side, slik at mesteparten av olja renner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider