Gå til innhold

Olje

Ranger emnet

slboe

Anbefalte innlegg

Har et problem. Har en audi a3 1.9tdi 2005mod.

her om dagen kom det fram en varselslampe om at jeg måtte sjekke oljenivået. Sjekket det med en gang og det viser seg at det er på minimum på målepinnen.

Da tenker jeg, bilen har gått 34000 og da skal ikke motoren bruke olje? det er ikke lekasje for det har jeg sjekket.

Så jeg ringer en Mekaniker og forteller historien. Han sier at det er normalt at en diesel motor bruker bittelitt olje. særling når den blir kjørt litt annerledes fra den forrige eiern.

Mekanikern sa at jeg bare skulle fylle etter sånn at det ble maks på målepinnen.

Noen som har vært borti/Har en formening om dette er normalt?

Noen som har en formening

http://slboe.mybrute.com/ ... Challenge me :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem. Har en audi a3 1.9tdi 2005mod.

her om dagen kom det fram en varselslampe om at jeg måtte sjekke oljenivået. Sjekket det med en gang og det viser seg at det er på minimum på målepinnen.

Da tenker jeg, bilen har gått 34000 og da skal ikke motoren bruke olje? det er ikke lekasje for det har jeg sjekket.

Så jeg ringer en Mekaniker og forteller historien. Han sier at det er normalt at en diesel motor bruker bittelitt olje. særling når den blir kjørt litt annerledes fra den forrige eiern.

Mekanikern sa at jeg bare skulle fylle etter sånn at det ble maks på målepinnen.

Noen som har vært borti/Har en formening om dette er normalt?

Noen som har en formening

har bilen vært på 30000 service?

tanken som slo meg kan være at di har fylt for lite olje på. dette har skjedd meg før.

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider