Gå til innhold

Bilen teknisk stand - bra nok?

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte forleden en Mercedes 190 2.0 1986 av en bekjent.

Kjøpte den for ikke mangen lappene. Men, det som er da er det at han syntes den var alfor god til å sende på dynga.

For han hadde ikke plass mer til den.

Siden bilen har stått helt iro nå iallefall 2 år, begynner jeg å tvile på om denne bilen er noe å legge noe stort penger i.

Er selv ikke noe mekaniker, så kan ikke si noe om det tekniske på den.

Eneste jeg vet er at den er ufattelig god å kjøre, og at jeg ikke merker noe negativt på det når jeg iallefall kjører.

Siden den er litt "nedfall" i lakk osv, ser den ikke akkurat så strøken ut, samt at det er "endel" rust på den.

Blant annet så er tenningen veldig dårlig, tidligere var det umulig å vri den rundt. Samt at luftanlegget ikke fungerer.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg skal bruke penger på å få den på veien. Siden bilen er såpass gammel som den er, har den kun nesten passert 200.000 KM.

Nå er det sikkert ikke så enkelt for dere her inne å vurdere den teknisk, når dere ikke ser den.

Men, tenker sånn gen, på eldre Mercedeser.

Det som er planen min for bilen utover hvis det så skulle være akutelt å få skilt på den er som følger:

-Iallefall lakke den opp igjen.

-Senke den/innkjøp av nye dekk

Gjøre den mer skikkelig teknisk stand.

Jeg ser også at den svetter i forgasser, dette kan vel være en pakkning. Samt at jeg ser den svetter endel rundt selve motoren.

Kan også være en pakkning? Mye arbeid å få fikset?

Men spørsmålet:

Hvor skal jeg så sende den inn for å få den vurdert utfra teknisk stand, uten å måtte betale en hel formue for den?

Kan alltids slenge med et par bilder senere. :)

Takk!

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider