Gå til innhold

godkjenne stereo anlegget i bagasjerommet?

Ranger emnet

mikki1211

Anbefalte innlegg

jeg driver fortiden og bygger et stereo anlegg i bagasjerommet, ikke bare sånn helt enkelt med ei kasse også er det ferrdig men litt mer omfattende ende. jeg har tatt ut/bort alt av bilen originale interiør i bagasjerommet. altså fra baksetene er det bare et tomt skal. dette er forøvrig på en toyota celica t20.

siden min far er nordlænding å jeg er og litt nprdlænding så kommer dette er til og sitte FAST!

i en krasj i 80km/t kan dette begynne å flyge rundt (ikke det som jeg bygger...) og derfor så må dette bli godkjent av biltilsynet. min far snakket med en som jobbet der som sa det.

men er dette bare noe tull eller må jeg faktisk godkjenne anlegget som jeg har bygget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bolter de vel fast i alle hullene som jeg finner...

bruker vel de hulle som før ble brukt til reservehjulet og det originalet interiøret baki der. + at jeg skrur de ganske godt fast i hverandre med sånne store jernplater som snekkere bruker under taket(trur jeg)

min far tok ta i den ane kassa mi og røsket til alt han greide og de rikket seg ikke en eneste mm...så jeg trur at de skal sitte godt fast jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du må godkjenne er vel om du tar ut baksetene?

Kamerat av meg nappa ut alt fra baksetene og bakover, ble stoppa og måtte ettermontere sikkerthetsbelter bak enda setene ikke var der pga bilen var registrert for 5! hehe noen regler er bare tull altså!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på lastesikringskurs og vi lærte at det ikke fantes noe regler for sikring av last inne i personbil. Riktignok at det burde vært reler på dette pga alle tullingene

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider