fiat128 Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Jeg har nettopp kjøpt en C4 med bensinmotor, 1,6l, 108hk. Bensinforbruket er oppgitt til å skulle være 0,71 på blanda kjøring, men kjørecomputeren forteller meg at jeg så langt har brukt ca. 0,8. Det overrasker meg, siden jeg tidligere har kjørt med et gjennomsnitt på 0,66-67 på en Opel astra 1,6l fra 1997. Det er kanskje litt tidlig å trekke oen konklusjoner, har ennå ikke regna ut manuelt og har ikke kjørt så mye, men virker det normalt for denne bilen, eller kan det være kjørecomputeren som ikke måler riktig? Siter --- Kjører: Isblå Citroën C4 coupé 1,6i fra 2005 Drømmebil: Elektrisk Fiat 500 Beste bilvenn: Knallgul Fiat 128 fra 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Hei ja. Det finnes så vidt jeg husker ett par innstillinger til kjørecomputeren som går på om den måler per 10 km eller 1 km. Men den beste metoden er vel fortsatt å fylle full tank samtidig som man nuller triptelleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg