Gå til innhold

Motor går dårlig og stopper

Ranger emnet


Trailerbabe

Anbefalte innlegg

Det hørtes temmelig deilig ut ja. Noe som hadde vært deilig hadde vært å fått lest ut de feilkodene den ligger inne med uten å betale 3000+++ til Volvo. 96 modellene var tydeligvis de første med diagnose plugg, noe som tydeligvis ikke er helt standard etter dagens mål.

 

Noen som har prøvd denne:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14789672&sid=xz9sadWJPjG181829&WT.svl=Link

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det hørtes temmelig deilig ut ja. Noe som hadde vært deilig hadde vært å fått lest ut de feilkodene den ligger inne med uten å betale 3000+++ til Volvo. 96 modellene var tydeligvis de første med diagnose plugg, noe som tydeligvis ikke er helt standard etter dagens mål.

 

Noen som har prøvd denne:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14789672&sid=xz9sadWJPjG181829&WT.svl=Link

 

Jeg har ikke prøvd den, men jeg vet det finnes oppskrift for å lage en avleser på nettet. Da får du ut korte blink i tre puljer og må ha en oversikt for å tyde de.

 

Du sier du har B5202S motor, er det den 2,0 126hk? Siden den går dårlig og blir surere jo lenger den går på tomgang tyder det på at den får for mye bensin. Tomgangsdyse har du sjekket den? Det ville jeg sjekket først. Luftfilter og luftmengdemåler har du bytta? Dernest må du se etter om det er ledninger til dysene eller selve dysene som tuller. Har bilen stått lenge noen gang før du fikk den? Det kan henge opp dyser, da må du ty til ultralydrensning (men be et Bosch verksted om å rense kort og raskt, istedenfor å overdrive pga overdreven bruk av ultralyd kan skade coilen i pluggen som medfører kortslutning og mindre løft eller ingen løft av nåla). Blir temperaturnivået i motoren riktig når den er kjørt ei stund? dersom den aldri blir varm kan det gjøre at den soter ned. jeg regner med at du kjører på turtall når du først får den igang, daukjøring på 1500 omdreininger kombinert med småkjøring kan sote den til...

 

Det finnes utrolig mange årsaker til at en bil kan få sotete plugger. Dersom du er helt sikker på at plugger og gnist-coil er iorden kan du se på bensinsystemet. Aller minst sannsynlig er det at hjernen er defekt. Begynn på de minste komponentene nærmest forbrenningen og jobb deg lenger vekk fra motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jeg har ikke prøvd den, men jeg vet det finnes oppskrift for å lage en avleser på nettet. Da får du ut korte blink i tre puljer og må ha en oversikt for å tyde de.

 

Du sier du har B5202S motor, er det den 2,0 126hk? Siden den går dårlig og blir surere jo lenger den går på tomgang tyder det på at den får for mye bensin. Tomgangsdyse har du sjekket den? Det ville jeg sjekket først. Luftfilter og luftmengdemåler har du bytta? Dernest må du se etter om det er ledninger til dysene eller selve dysene som tuller. Har bilen stått lenge noen gang før du fikk den? Det kan henge opp dyser, da må du ty til ultralydrensning (men be et Bosch verksted om å rense kort og raskt, istedenfor å overdrive pga overdreven bruk av ultralyd kan skade coilen i pluggen som medfører kortslutning og mindre løft eller ingen løft av nåla). Blir temperaturnivået i motoren riktig når den er kjørt ei stund? dersom den aldri blir varm kan det gjøre at den soter ned. jeg regner med at du kjører på turtall når du først får den igang, daukjøring på 1500 omdreininger kombinert med småkjøring kan sote den til...

 

Det finnes utrolig mange årsaker til at en bil kan få sotete plugger. Dersom du er helt sikker på at plugger og gnist-coil er iorden kan du se på bensinsystemet. Aller minst sannsynlig er det at hjernen er defekt. Begynn på de minste komponentene nærmest forbrenningen og jobb deg lenger vekk fra motoren.

 

Sjekk med våre gode granner over grensen her http://www.jagrullar.se/forum

og det blir nok svar fra en kar kalt pettson tipper jeg!En sann guru på volvoproblem!! :hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Har du prøvd å skifte luftmasse målern?? den er dyr men det funket for meg, etter skifte av fordelerlokk og rotor å ALT anna:)

 

 

Viss du trenge ein lmm så har eg ein ubrukt ein fra usa men den er til 850 2,5 turbo da. men viss du leser av dele nr så kan eg se om de er samme:) du skal få han billig:)Sjekk mekonomen sine priser:) eg skal toppe de ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv problem med min gode gamle 850 gle, motoren gikk ujevnt på tomgang,og stoppet bare helt opp.Utrolig irriternede kan du tro,prøvde ut endel forskjellige ting uten at det hjalp!Sjekket et svensk forum og fikk tips om og bytte bensinpumperele,og "halleluja":respect problemet ble borte vekk!Du kan tro dette var deilig,kosta meg ca 500 kr på bilia!

 

 

 

Dyrt relè mitt kosta 150 på kverneland bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Er det ikke en slik olje dyse/filter som bruker og gå tett på disse bilene.Hadde en gang en som oppførte seg slik og da skrudde jeg ut denne "dysen"

stakk hullene ut med en tanpirker og litt trykkluft og satt den på plas og motoren gikk fint igjen. Husker ikke helt hvor den satt , muligens freme på venstre side av motoren, men kan og vært bak på høyre siden for den saks skyld ;-)

Ser ut som "hellfire" på Apatchen hvis du vet hva jeg mener eller som en kule med med langsgående hul i seg.

Sikkert andre her inne som vet hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår