Gå til innhold

Noen spm anngående 75hk Dieselmotor. (meir effekt)

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ein 75hk TD-motor.

 

Lurer på å skru opp trykket på pumpen og eventuelt blokkere eller justere wastegaten.

 

Men slik som eg forstår er det eletronisk tomgangjustering på denne pumpen og vil derfor ikkje bli problemer med tomgangen sjølv om eg skrur opp dieseltrykket.

 

Noen som har formening om kor mykje det skal stilles opp, og hvordan eg bør gjøre det med turbotrykket.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ein 75hk TD-motor.

 

Lurer på å skru opp trykket på pumpen og eventuelt blokkere eller justere wastegaten.

 

Men slik som eg forstår er det eletronisk tomgangjustering på denne pumpen og vil derfor ikkje bli problemer med tomgangen sjølv om eg skrur opp dieseltrykket.

 

Noen som har formening om kor mykje det skal stilles opp, og hvordan eg bør gjøre det med turbotrykket.

 

Står litt på D.I.Y tråden men går fint å kjøre med 1,2-1,5. Kjørte selv med ca 1,2, men har da ettermontert intercooler og det anbefales. Alt er mekanisk på de motorene så når du øker dieselmengden må du mekanisk justere ned tomgangen igjen. Mengde er til det ryker sånn pass svart når du trakker til ;)

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør få tak i ein turbotrykksmåler da og justere deretter?

Men eg veit om fleire som har blendet wastegate og de sier en får max 1.2.

 

Anngående dieseltrykket så får eg vel prøve meg fram ja, Men har tenkt å gjøre de i sikre former. Vil ikkje ødelegge motoren.

Svart røyk er vel ikkje det beste tegn.

Skulle gjerne hatt ein litt meir spesifik data på hvor mye eg skal skru skruen. På den DIY tråden står det jo berre:

Her skrur du opp pumpen, og ikkje hvor mykje.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør få tak i ein turbotrykksmåler da og justere deretter?

Men eg veit om fleire som har blendet wastegate og de sier en får max 1.2.

 

Anngående dieseltrykket så får eg vel prøve meg fram ja, Men har tenkt å gjøre de i sikre former. Vil ikkje ødelegge motoren.

Svart røyk er vel ikkje det beste tegn.

Skulle gjerne hatt ein litt meir spesifik data på hvor mye eg skal skru skruen. På den DIY tråden står det jo berre:

Her skrur du opp pumpen, og ikkje hvor mykje.

 

Hvor mye du skrur avhenger jo av hvor mye luft du gir den, og om det ryker svart så har det INGENTING å si på motoren på en dieselbil, det er bedre att den ryker litt svart enn at den ikke ryker i det hele tatt. Så mitt tips, still turbotrykket til en plass mellom 1 og 1,2 da ryker ikke ting, eneste kan være om du har sliten toppakning, men det er jo 3 timer så er ny på plass, så justerer du dieselmengden der etter til du ser det begynner å ryke svart når du gir på, evnt fin justerer den der etter.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår