Steinbra Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Blei dytta ut av vegen og inn i ein fjellvegg av ein bil eg kjørte forbi, tilbake i oktober -07. Siden det ikkje er dette som er poenget skal eg ikkje gå nærmere inn på kollisjonssituasjonen. Saken er den at bilen min blei ødelagt og dermed seinere kondemnert. Siden den gang har saken gått sin gang med motstridende forklaringer, jurister med sirup i ræva, treige saksbehandlere i forsikringssselskapet (fekk nye saksbehandlere omtrent kvar mnd), osv. For ca halvannen mnd siden fekk eg eit brev om at motparten hadde all skyld og dermed ansvaret for situasjonen. Ringte da saksbehandleren som eg hadde fått oppnevnt og avtalte at dei sku ta takst og så ta kontakt med meg før veka var omme. Etter tre veker og nokre purringer fekk eg eit brev i posten med tilbud om forsikringssum. Summen var på 55484,- Dette syntes eg var litt lite og tok derfor kontakt med saksbehandleren angående summen. Han sa han sku sjå på det. Eg venta mange nye veker og purra nokre gonger. Så i forgårs dukka det opp eit brev i postkassa der eg blei tilbudt 66484,- For dei som ikkje kan rekne:-), så kan eg opplyse om at dette er ein økning på 11000,- Det lønnte seg å klage! Nokon som har vore ute for lignende saker, der det faktisk har kommt noko bra ut av å klage? Det motsatte? Siter VW Golf IV GTI Exclusive 1999 BMW 520 (lånebil) 1991 VW Golf III GTI 2.0 8v 1996 (vrak) VW Golf III GL 1.8 1994 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Er jo en grei sum det der ja.. Eller.. Spørs jo såklart hvilken bil det var.. Var det en gammal lada er en super sum.. Er det en ferrari derimot.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinbra Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Summen e grei den. Bilen var ein Golf III gti 8v -96. Var kjørt 107500km. Så strøken ein 11 år gammel bil kunne bli :-) Men uten nokon form for styling eller andre modifikasjonar. Men det e da litt betenkelig at ein kan få heva summen så masse, berre ved å klage litt. Seie litt om selskapet.. I dette tilfellet IF. Dei prøver seg først! Burde være obligatorisk å klage ;-) Siter VW Golf IV GTI Exclusive 1999 BMW 520 (lånebil) 1991 VW Golf III GTI 2.0 8v 1996 (vrak) VW Golf III GL 1.8 1994 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2008 Såklart det lønner seg å klage, hvem slår seg vel til ro med første "bud" fra selskapet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da_ Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Har selv opplevd økning. Gikk fra 105.000 til 133.000. Siter eple? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 I de fleste tilfeller får man litt mer ved å klage. Jeg regner med at du også har fremmet krav om forsinkelsesrente siden saken tok mer enn 2 mnd? Du har da krav på forsinkelsesrente, tror faktisk det gjelder fra første dag.. Da kan du etter å ha ventet 1 år legge på ca 12,5% eller hva nå forsinkelsesrenten er på i dag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg