Gå til innhold

Kjøp av 740 tic

Ranger emnet


morty83

Anbefalte innlegg

se på eksos om den ryker blått da kan turbo være slitt ,ventil tikk,rust under batteri, ellers rust underbilen, seff kjøre en tur, det beste er og få kjørt den opp på en bukk og tatt en titt under, sjekka foringer og slikt, håper dette hjalp litt:)

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør regne med at den bilen må på kontroll før det blir noen skilt på den. Det er sikkert også mange andre feil og mangler utenom det elektriske som selger vet om, og som han kanskje ikke vet om. Anbefaler at du sjekker opp bilen ang heftelser, eu-kontroll, mangellapp osv. Er vel egentlig ikke så mye håp for den bilen hvis ikke du legger veldig mye tid og penger i den. 760 er jo kanskje et alternativ? Du klarer fint å sladde litt med de. ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet som i å bytte til forsterket eller?

 

ja, nettop.. menn for 9000 er de ikkje so gale, og finne deg ei FK blokk og bytt ut ET blokka, da har du en sterkare motor.. :) :volvsmile og må sjå på rusta... kor mykkje som må gjerast. og det eletriske er sikkert ikkje nåkke problem.

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne?

 

I såfall vil jeg anbefale deg å ikke tenke så mye på motor, men heller se på den som ett skall for en fremtidig motortransplantasjon. Er neppe så mye liv i motoren etter 400k...

 

Den er foresten solgt.

 

Lurer litt på hva som er normal hk i en '87 740 GL b230A m/turbo. Noen som har peiling på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva som er normal hk i en '87 740 GL b230A m/turbo. Noen som har peiling på det?

 

Den bilen som jeg har funnet er en b230A som det er ettermontert turbo. Lader med 0,4-0,4 bar. dette er vel et tegn på at det ikke er gjort noe med motoren, bare satt på turbo og ic. Er også satt på mfi fra en b230E og utfrest topp.

 

Noen som vet hva som må byttes i motoren slik at den tåler mere trykk og andre godsaker som burde byttes for å få mer hk/nm ut av blokka? :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen som jeg har funnet er en b230A som det er ettermontert turbo. Lader med 0,4-0,4 bar. dette er vel et tegn på at det ikke er gjort noe med motoren, bare satt på turbo og ic. Er også satt på mfi fra en b230E og utfrest topp.

 

Noen som vet hva som må byttes i motoren slik at den tåler mere trykk og andre godsaker som burde byttes for å få mer hk/nm ut av blokka? :volvsmile

 

FT/FK blokk

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår