Gå til innhold

88 Thunderbird med kjeks i bakaksling

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en 88 Thunderbird 302 V8. Denne knurker litt i diffen(?) når jeg kjører i sirkler. (_Kjører_, ikke skrenser ;-) Det er ikke knekk-knekk-knekk, men stygg knirking og gnissing. Er det oljeskift, eller bare å begynne leting etter ny bakaksel?

I tillegg bør jo bilen få full service og litt mer krydder under huven etterhvert. Noen som vet om noen amcar-verksteder i Hedmark-Oppland distriktet?

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fått orden på doningen? Gutta på http://www.skaugs.no er flinke ja.

Du har ikke en automagisk locker i diffen a? Mange typer der lager ulyd pga konstruksjonen. Regner med du har testa det ut, men får du lett ut ræva på bilen ved å gi på når du svinger? Da har du gjerne en locker eller lsd av noe slag.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jo kanskje det er en locker som du sier. Jeg er ikke veldig bevandret i eldre type differ, så det kan hende det bare er den som låser seg og bråker når en vrir såpass "ekstremt" som lav hastighet på asfalt med maks turn.

- ja, det slepper kjapt i hekken når en vrir om og dytter på pedalen...

Jeg skjønner at jeg må ta en til Skaus i brummundaln når penga hoper seg plagsomt opp igjen ja. Ikke det at jeg _trenger_ presse og dragslick, men det hadde vært morro at bakhjula gikk litt fortere - enn resten av bilen.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jo kanskje det er en locker som du sier. Jeg er ikke veldig bevandret i eldre type differ, så det kan hende det bare er den som låser seg og bråker når en vrir såpass "ekstremt" som lav hastighet på asfalt med maks turn.

- ja, det slepper kjapt i hekken når en vrir om og dytter på pedalen...

Jeg skjønner at jeg må ta en til Skaus i brummundaln når penga hoper seg plagsomt opp igjen ja. Ikke det at jeg _trenger_ presse og dragslick, men det hadde vært morro at bakhjula gikk litt fortere - enn resten av bilen.

Bytt olja på diffen og bytt til en LS olje og hev på litt telflon så blir det stille, har hatt det samme med pickupen, noen har kanskje ikke hatt på olje med LS og derfra problemer og ulyder. Olje bytte er billig trenger ikke mange kr. for det.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider