Gå til innhold

740 GL starter kun på trill

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk ikke noen feilkoder tidligere i dag, bare 1-1-1. Drev å rotet litt, det er gnist nå, men den tenner ikke. Tok av ledningen på dyse 1 for å sjekke om det var signal. Da startet bilen, og starta den vel 25 ggr. Kjørte et par mil uten problemer. Etter å ha stått et par timer startet den, kjørte 2 km så begynner den å fuske, stopper ved clutching osv. Stoppet den og den startet ikke igjen. Tok den på trill, startet, men fusker fortsatt. Rev av ledningen på luftmasseføleren da gikk den rent en stund, så stoppet den. Tauet den igang, og da var alt i orden.

Leste ut feilkoder, fik da to stk på masseføleren, ikke så rart, men fikk også 2-3-4 som såvidt jeg kan skjønne er gasspjeldføleren. Skal ta opp den i morra og sjekke, men jeg tviler. Nå står bilen her så da får jeg sjekka litt bedre.

 

Skjønner ikke en dritt av dette jeg.

 

Noen som vet hvordan bensinpumpa styres på denne? Skal den gå litt når du setter på tenninga, eller først når motoren går rundt?

Tenkte å teste trykket, men fikk ikke opp koblingene uten å ødelegge noe

 

er masse målern ødlakt da? er bare og sjå inni den, og sjå om trådane er heile, eventuelt prøve en anna som du veit fungera..

kan det være vakum lekasje en plass? sjå om noen har tukklet med gasspjeld følern, er sån blå lim på skruanne, og du ser sikkert vist den har blitt løyst, men vist den er der den altid har stått, skall ikkje det være no problem, og du kan prøve og spraye med elekrto spray inne i alle kontaktenne du finn vist det er eir inni di....

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal man si. Har byttet MFI rele, sprayet alle kontakter med el rens, prøvd annen masseføler (som er i orden på annen bil). Gasspjeldføleren har ingen tukla med, og uansett så bør vel dritten starte om den er defekt.

 

Bilen tenner med en gang, så dør den helt ut. Virker som det er et signal hjernen ikke får. Sjekka dysene med et dårlig voltmeter, og det er signal der. Gnist er det også..

 

Drittbil..P

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Blir dyrt å kjøre på One Shot, literprisen er faktisk høyere enn for 95:volvsmile

 

Hehe ja, men det utelukker i alle fall at det er noe galt med svinghjulssensor og kontakter ;)

 

I og med at du har gnist, den går på startgass og du har signal på dysene vil jeg si at bensinpumpa ikke går eller leverer nok trykk.

 

Sjekk om pumperelèet klikker (hold på det når du setter på tenningen og kinner) Hvis ikke -- Skift relè. Har du koblingsskjema kan du jo legge en juksekobling for å tvangskjøre pumpene. Hovedpumpa ligger omtrent midt under bilen og kan tydelig høres.

 

Du kan også kjøre 12v rett på hovedpumpen og se om den starter da. Er det ingenting som hjelper, men du hører pumpa gå, må du nok få målt bensintrykket.

Volvo 745 TIC

Chevrolet Corvette 1973

Kawasaki 750 H2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på starteren nå, kjørte en tur. Var innom jobben, da stoppet den på tomgang. Startet igjen med en gang. Kjørte hjem, ingen problemer. Lot den gå på tomgang. Plutselig stoppet den, og da er det dødt...

Fungerer helt fint under kjøring nå

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår