Gå til innhold

Toyota Corolla SR 5 Speed?

Ranger emnet

Jack89

Anbefalte innlegg

Det riktige er vel å si ja, begge deler/generasjoner.

Den bilen du tenker på som AE86 har flere navn. AE86 er bare typebetegnelsen (5.gen) og navnet SR vet jeg har vært benyttet i blant annet USA. Typebetegnelsen TE71 (og TE72) (4.gen) har også blitt gitt navnet SR.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til forumet på http://www.tscn.no, der går det flere slike biler som du har i tankene.

"Driftebilen" som mange snakker om ble solgt i 83 til 87.

Den bilen du tenker på ble produsert fra 80-82 hvor lillebroren KE70 er den de fleste kjenner til. Ellers så kom den som liftback og coupé i norge under navnene 1.6 DX/SR eller GT. SR og GT har doble forgassere på litt forskjellige motorer. Bilen (coupé) så slik ut i årene 80-81 (facelift i 81):

CorollaTE71zilverD.JPG

SR ble levert med motoren 2T-B, 1600 ccm og 86 Hk

GT med 2T-G, 1600 ccm og 108 Hk.

Begge veier rett under tonnet (~950 kilo).

Hva trenger du å vite om bilene?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg lurer på å kjøpe, er en slik en til salgs her i området, var idag å så på den, har ikke gått mer enn 120 tusen er voksen eier som har arvet den av sin farmor i lotteri faktisk, var å sjekket den idag, eneste er at den er rullmalet grunnet rustarbeid, var overaskende lite rust på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg lurer på å kjøpe, er en slik en til salgs her i området, var idag å så på den, har ikke gått mer enn 120 tusen er voksen eier som har arvet den av sin farmor i lotteri faktisk, var å sjekket den idag, eneste er at den er rullmalet grunnet rustarbeid, var overaskende lite rust på den.

Har sett denne på Autodb. Trønder rød eller noe sånt :)

Hvis det er gjort en rustjobb på denne så sjekk nøye eller så kjøper du deg jobb. Spesielt i hjulhusene bak er en plass de ruster godt. (snakker erfaring) Tettningslistene til de små vinduene rett bakom dørene har en tendens til og ikke være tette så gulvet kan også være angrepet. Bare ett lite tips :)

Toyota Avensis, D4D TTE 2004 mod

(x)Lexus is200, 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakkanten av framskjermene er heller ikke akkurat skånet for rust. La oss heller ikke glemme kanalene, men de plassene som jeg og Harared har påpekt er jo gjennomgående svakheter på xx-70-serien av Corolla ;) Har hatt både TE71 og KE70, så jeg kjenner meg igjen i dette :D

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja generellt var den mindre pen, var lakkert med ett eller annet rustlakk såm var bajsbrun. Men den var skuffede når det gjaldt effekt, den var jo på 1,6 liter med dobble gassere så jeg trodde ganske det var litt "guffe" i den siden den er liten å lett, men min Ae82 med vanlig 1,3 liter gasser er jo mye sprekere. Jeg har tidligere hatt en Volvo 745 Turbo som jeg trimmet som gikk forholdsvis godt men jeg synes ikke den lille 1,3 er så ille, mange kjenninger som bare flirer når jeg sier at det ikke er så lat å liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deu kan jo sjekke om begge akselerasjonspumpene slår godt. Det er bare å ta av filtrene og se at det kommer en skvett når du jukker med gassen. At tenninga ikke er riktig stilt (stift, kamvinkler og alt det maset der på disse bilene) vil gi dårlig futt. En annen ting er at vakumstyringa på fordeleren også henger med. Om glideplata er rustet fast så vil ikke motoren gå som den skal. Så vipp av fordelerlokket og sjekk nedi om alt som skal bevege seg går fritt der det skal.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider