Gå til innhold

trenger hjelp Tremec TKO600

Ranger emnet


vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Det som skille kassene er vel ingående aksel (diameter og spline). Så er det utvekslinga i kassa og sikkert noen forksjellige utgående aksler å velge i.

Adapteren, spakstellet og traversen blir vel lik på alle sammen.

Men er jo en fordel å få tak i ei kasse som det er kurrant å få tak i clutch til samt med en medbringer eller yoke som det står der det er mulig å spleise med noe volvo greier.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ttcautomotive.com/English/onlineorder/pdf/TRAP0090107_145.pdf

 

Deleliste hvor også en del mål står.

 

På pris er hvertfall disse ikke så gale. http://www.keislerauto.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=299&Itemid=7

 

Videre bakover får du bare unikardan eller powertrain til å lage mellomaksel. Yoke trenger du ikke bestille, det ordner de. Tror jeg fikk min 4 dager etter at jeg bestilte.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

 

var med tanke på splines og tilbehør (clutch osv) eg tenkte.. ser det er to kasser der, er vel de jeg har sett på..

men for å spare meg for en del arbeid, er det noken som veit hvilken av det to jeg bør kjøpe? med tanke på splines osv.

 

Mvh. Runar

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at du har tenkt på tko 600, og da er det kun 26 splines på inngående. Så der har du jo ikke noe valg.

Det som skiller er dimensjon B (og C) som er lengden på inngående aksel. Og tykkelsen på den biten som skal hvile på støttelageret i veiva.

Ruller du lenger ned ser du at det står en tabell med Input Shaft Dimensions. Og den viser at du får .668 eller .59 i tykkelse. Dvs 16,96mm eller 14,98 som igjen gir lagre på 17 eller 15mm i veiva.

 

Så det er vel egentlig det, sammen med hvor langt kassa kommer fra motoren (adapter+clutchhus) som bestemmer hvilken inngående aksel og da hvilken kasse som passer best.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår