Henrik_H Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Heisann folkens! Jeg lurer på en ting: Jeg skal forsikre bilen min (en Golf 1, 82' mod, 1,4l) og ettersom jeg (snart) er 18 år kan jeg jo ikke sette forsikringen i mitt eget navn, må sette den i faren min sitt navn! I tilfelle blir det jo j*vlig dyrt. Faren min har 75% bonus fra før, og det jeg lurer på er om dette blir overført når jeg skal forsikre bilen, eller om jeg må starte å samle bonus helt fra bunn av?? Henrik Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 du må begynne på bunn desverre. mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Hvis ikke jeg tar komplett fullstendig feil kan bonus og forsikring kun overføres mellom ektefeller... Og siden jeg går ut ifra at du ikke er gift med din far :) kan du vel ikke overta bonusen.... dessverre... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet November 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Er dere 100% sikre på det? Kjenner mange 18-åringer som har forsikringen i fedrenes navn og betaler rundt 3500 spenn for lignende biler som min! Er det noen som vet hvem som har de billigste bilforsikringene? Henrik Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by Henrik_H Er dere 100% sikre på det? Kjenner mange 18-åringer som har forsikringen i fedrenes navn og betaler rundt 3500 spenn for lignende biler som min! Er det noen som vet hvem som har de billigste bilforsikringene? Henrik ???? javel... hva har det med saken å gjøre? du kan jo sette forsikringen på faren din og gjøre det samme selv. men du får ikke overført bonusen uansett. mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Det eneste du sparer på å ha forsikringen på forledre er at du slipper 1200 kr i ungdoms tillegg og at når du smeller første gangen så mister ikke du bonus!! Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by Skillz2k Det eneste du sparer på å ha forsikringen på forledre er at du slipper 1200 kr i ungdoms tillegg og at når du smeller første gangen så mister ikke du bonus!! Dette er helt feil. Det ungdomstillegget blir plusset på forsikringen som står på faren din hvis folk under 23 kan kjøre bilen. F.eks Jeg skulle forsikre Polo'n min på meg selv, da ble det 23000kr På faren min, 4000kr og da var ungdomstillegget inkludert. Er dårlig og forklare men håper du skjønte poenget;) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Det du sparer på å ha den forsikret på foreldre er: ungdomstillegget: Fordi de er over 23 og det ER ingen bruker under 23 år. Eneste som skjer når en smeller er at forsikrings selskapet regner av 1200 kr ¨når oppgjøret tas. Slipper å miste bonus når du smeller. Foreldrene dine mister, Og du må forsikre neste bil på deg selv. Men du begynner nå med 20 % bonus i allefall Og til slutt sparer du penger på at bilen er sikkert mangfoldige tusen billigere å forsikre på en mann over 50 år med 75 % bonus. Det som er kjedelig med å forsikre på foreldre er at en ikke sparer opp bonus selv. så når en først skal forsikre noe på seg selv så blir det dyrt Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Gjensidige overfører ihvertfall bonus på forsikring fra foreldre til barn. om far din har 75% bonus på sin egen bil får han 50% startbonus på sin bil nr 2. Dette kan du da få overført på deg selv. Har gjort dette selv, derfor jeg vet det går. Uansett krev ikkje biltilsynet og forsikring selskapet att forsikringstaker og eier av bil må være samme person. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 I min familie så har min far en bil på seg. Min mor har en bil på seg. Jeg har 1 bil på meg. Selv om jeg har 30% bonus på meg selv kan jeg da få overført litt av bonusen til min mor da?? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet November 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Hmmm... Mye delte meninger her! Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by Geir A Gjensidige overfører ihvertfall bonus på forsikring fra foreldre til barn. om far din har 75% bonus på sin egen bil får han 50% startbonus på sin bil nr 2. Dette kan du da få overført på deg selv. Har gjort dette selv, derfor jeg vet det går. Uansett krev ikkje biltilsynet og forsikring selskapet att forsikringstaker og eier av bil må være samme person. så vidt det er meg bekjent er dette noe det ble slutt på for endel år siden.... bonus kan nå kun overføres mellom ektefeller Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Originally posted by Skillz2k Det du sparer på å ha den forsikret på foreldre er: ungdomstillegget: Fordi de er over 23 og det ER ingen bruker under 23 år. Eneste som skjer når en smeller er at forsikrings selskapet regner av 1200 kr ¨når oppgjøret tas. Slipper å miste bonus når du smeller. Foreldrene dine mister, Og du må forsikre neste bil på deg selv. Men du begynner nå med 20 % bonus i allefall Og til slutt sparer du penger på at bilen er sikkert mangfoldige tusen billigere å forsikre på en mann over 50 år med 75 % bonus. Det som er kjedelig med å forsikre på foreldre er at en ikke sparer opp bonus selv. så når en først skal forsikre noe på seg selv så blir det dyrt Det jeg mener er at når jeg skal forsikre bilen på meg selv blir premien langt høyere en om faren min med full bonus og 40 år skal ha den på seg. Kan vær jeg misforsto, men syns det var dette du nektet for:) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Registrer bilen på deg! Start på 20% og bygg deg oppover. Bilen din er så billig at du ikke trenger mer enn delkasko (dvs med brann og tyveri). Ansvar holder også, men jeg har to ganger erfart at det har lønt seg med ansvar. Når har jeg 70% bonus, er 22 år (kjøpte første bil når jeg ble 17) og får igjen hele ungsomstillegget på mellom 1000 og 1200 hvert år 1. august neste år om jeg kommer meg velberget frem til da. Husk, det blir j... dyrt å skulle kjøpe seg en dyr bil som du kanskje må ha kasko på, den dagen du er 25 og vil begynne å få bonus selv..Da vil du tenke tilbake på hvor lite smart det var å ikke bygge opp bonus på billigbilene man hadde før.. mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 drit i noe annet en ansvarsforsikring og sett den på deg selv.de bilene der er ikke verdt noe uansett. en av de første bilen jeg hadde var en 97 mod golf 1.4 og betalte 2300.- i året på den med 30% bonus så det kan ikke være stort. mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg