Gå til innhold

CV eller DA?

Ranger emnet

iskrem

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt rundt etter anlegg for Supra'n min og har kommet fram til disse to (foreløpig). Er det noen som har noe å si? :)

Diamond Audio

4 x S400 m/Silk diskant eller S500 m/Silk.

2 x 10" D310D2.2

2 x D3 600.1 monoforsterker.

1 x D3 500.4 multikanalforsterker.

------

PRIS $ 1,303 + frakt og moms.

------

Cerwin Vega

4 x V-Max 5.0

2 x 10" V-Max 102

2 x XL 600.1 monoforsterker.

1 x EXL 400.4 multikanalforsterker.

------

PRIS $ 1147 + frakt og moms.

------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det BARE være show eller skal det lyde bra i tillegg?

Ville nok ha blandet litt merker, spes hvis budsjettet er såpass stramt som det der.

Du bør forresten ikke drive 4 komponentsett med 1 4-kanaler...

Hva skal du egentlig med 4 sett?

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det BARE være show eller skal det lyde bra i tillegg?

Ville nok ha blandet litt merker, spes hvis budsjettet er såpass stramt som det der.

Du bør forresten ikke drive 4 komponentsett med 1 4-kanaler...

Hva skal du egentlig med 4 sett?

Jeg vil jo gjerne ha bra lyd. CV er kanskje ikke et merke folk assosierer meg god lyd, men den nye serien til CV (ihvertfall for hjemme lyd) er faktisk ikke så dårlig hvis man kobler det med riktig og ordentlig forsterkeri.

Jeg har hørt at DA er litt mer trykk i og at deres silke diskanter er ganske behagelige og høre på (HATER skrikende diskant).

Blande merker? Trodde at det og holde seg til ett spesifikk merke ville gi et bedre lydbilde enn å blande merker?

4 er ment som fire stykk og ikke fire par. I Supra'n så er det to sett foran og to sett bak, derfor skal jeg ha fire stykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo gjerne ha bra lyd. CV er kanskje ikke et merke folk assosierer meg god lyd, men den nye serien til CV (ihvertfall for hjemme lyd) er faktisk ikke så dårlig hvis man kobler det med riktig og ordentlig forsterkeri.

Jeg har hørt at DA er litt mer trykk i og at deres silke diskanter er ganske behagelige og høre på (HATER skrikende diskant).

Blande merker? Trodde at det og holde seg til ett spesifikk merke ville gi et bedre lydbilde enn å blande merker?

4 er ment som fire stykk og ikke fire par. I Supra'n så er det to sett foran og to sett bak, derfor skal jeg ha fire stykk.

Lydbildet bestemmes nok mye mer av installasjonen enn hvilket utstyr du har... Dessuten er det alltid høyttalerne som er viktigst.

Svært få produsenter er virkelig gode til å lage mer enn en type komponenter.

Du skal vel ikke ha mer enn 2 mellomtoner og 2 diskanter foran og bak? Det blir 2 sett ;)

De Diamond settene der er ganske så bra faktisk. Vurderte å kjøpe S600s selv for en stund siden...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider