Gå til innhold

Vectra B 2,0 CD DTI 2000 mod - oljeforbruk

Ranger emnet

AstraG

Anbefalte innlegg

Hei!

I februar i år var jeg å byttet inn min Opel Astra 1,8 sport i en Opel Vectra 2,0 CD DTI. Siden februar har jeg kjørt 17.000 KM og har etterfyllt 3,8 liter motorolje.

Verksmesteren hos forhandler mener dette er helt normalt...er det det?

I tillegg til dette må jeg også bytte clutchen på bilen allerede nå, noe som de skal ha 15.000 for hos verkstedet. Bilens kilomenter nå er 117.438.

Personlig mener jeg dette er alt for mye, og det mener flere kjente også...Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Ang 1,6 16v ville eg for ein kvar pris styrt unna denne motoren.

Har hatt ein bil med samme motor sjølv, og det endte med motorhavari. brukte omtrent like mye olje som bensin på slutten.

Dette ble eg fortalt av Opelforhandler i Bergen at skulle være slik. I ettertid har eg jo funnet ut at 1,6 16v aldri burde vært laget av Opel.

Ang Diesel-vectraen din så trur eg at eg hadde prøvd å diskutere litt med forhandleren du kjøpte den hos, ikkje at eg trur du kommer noen vei, men verd eit forsøk.:watchout

Har selv tilsvarende motor i Omegaen min, og den bruker minimalt med olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Joho. 1,6 16V motoren er egentlig en grei motor. Eneste at når den bekker 150-160K så begynner den å drikke olje. GM sier at unde 1 liter per 1000km er helt ok.

Når det gjelder 2.0DTH så fyller vi 10-40 olje når de bekker 100k. Da bruker den ikke så mye og har heller ikke vondt av det.

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

synes det hørtes mye ut. noe gale e d jo, men kan jo hende forhandleren mener det ikke e verd å fikse. og på sikt vil du sote ned ventilene dine med et sllikt forbruk og da taper du effekt. katalysatoren e heller ikke så gla i olje. angående 1.6en så bruker den så absolutt olje, noen enn andre men alle bruker olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider