Gå til innhold

Xenon Lys til Passat

Ranger emnet


Acheron

Anbefalte innlegg

Har kjøpt MTEC fra både Ebay og:

http://www.rimport.no/catalog/

 

Rimport sendte meg 4300k mens jeg bestilte 6000k,

og på Ebay sendte de meg en defekt ballast og brukte pærer..

..etter mye kødd har jeg nå endt opp med 6000k i nær og 4300k i fjern.

 

I grøftelysene har jeg dette kit'et:

http://www.norvatio.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1728_1731/products_id/7405

Dette fungerer meget bra, og jeg føler dette er mest "bang for the buck".

Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg kjøpt alt hos Norvatio,

selvom MTEC egentlig er kjent for best kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt MTEC fra både Ebay og:

http://www.rimport.no/catalog/

 

Rimport sendte meg 4300k mens jeg bestilte 6000k,

og på Ebay sendte de meg en defekt ballast og brukte pærer..

..etter mye kødd har jeg nå endt opp med 6000k i nær og 4300k i fjern.

 

I grøftelysene har jeg dette kit'et:

http://www.norvatio.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1728_1731/products_id/7405

Dette fungerer meget bra, og jeg føler dette er mest "bang for the buck".

Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg kjøpt alt hos Norvatio,

selvom MTEC egentlig er kjent for best kvalitet..

 

 

Det er syykt trangt foran ved lyktene, hvor mye måtte du demontere for å få på plass dette og hvor lang tror du at du brukte på selve monteringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt trang, ja..

..så jeg tok like gjerne av hele frontfangeren og tok ut begge lyktene.

Det tar deg max 10min å demontere så mye (fire bolter i hver hjulbue, tre under fangeren, to i toppen av grillen, så er den av - lyktene er festet med fire bolter som du ser lett).

Det sparer deg for MYE banning, og gjør alt mye enklere.

 

Jeg hadde med en kollega som hjalp meg, ingen av oss er bilmekanikere, og vi brukte rundt to timer - og da gjorde vi det ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt trang, ja..

..så jeg tok like gjerne av hele frontfangeren og tok ut begge lyktene.

Det tar deg max 10min å demontere så mye (fire bolter i hver hjulbue, tre under fangeren, to i toppen av grillen, så er den av - lyktene er festet med fire bolter som du ser lett).

Det sparer deg for MYE banning, og gjør alt mye enklere.

 

Jeg hadde med en kollega som hjalp meg, ingen av oss er bilmekanikere, og vi brukte rundt to timer - og da gjorde vi det ordentlig.

 

Takker for forklaringen, da blir det nok til at jeg napper av hele fangeren ja, ellers må jeg jo demontere luftfilterboks og holde et satans strev oppi motor-rommet :)

 

Er det Bi-Xenon du har handlet deg? Siden du snakker om 4300 i fjern og 6000 i nær?

Vil det settet du har linket til funke til både i grøftelys og de vanlige nærlysene, eller må jeg finne på noe lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du gir en ballast 12V og den er igjen koblet til pæren vil det lyse,

så ethvert sett vil fungere uansett hvilken reflektor du monterer det i.

 

Det som er cluet, er å bestille kit til riktig pære.

I min 3BG har jeg H7 i nær- og fjern-lys og H3 i grøftelysene.

 

Da må du bestille:

1 x http://www.norvatio.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1728_1731/products_id/7405 - Til grøftelys.

2 x http://www.norvatio.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1728_1731/products_id/7409 - Til nær- og fjern-lys.

 

Bi-xenon er såvidt jeg vet kun for H4 hvor pæren er "delt i to",

altså at samme pære gir lys både til nær- og fjern-lys.

F. eks. Toyota HiAce har dette (vet jeg pga. jeg har montert det i Pappa sin bil). :)

Det går til ved at pæren har tre innganger, - og to +,

en for hver halvdel av pæren, og når du tenner de ulike delene

vil du lyse opp ulike deler av reflektoren og dermed får du ett annet lysbilde.

 

En annen ting som kan være greit å vite, er at H3 Xenon ikke vil passe i grøftelysene dine,

- uten at du må modifisere litt.

Jeg tok enkelt og greit og rev av hele bakdekselet,

og teipet over med ekte aluteip - og så ett lag med PR1422 sealing over der igjen.

Denne sealingen er noe vi bruker på flyene våre og tåler ALT

(den blir utsatt for vann, sprit, sitrusrens, MEK og syntetisk hyd-olje,

så jeg vil tro den skal tåle det meste den blir utsatt for på bilen min..) ;)

Evt. kan man kjøpe Sikaflex (kanskje stavet feil) på Europris,

som jeg har erfart er en meget god sealing for bruk på bil.

 

Skal se om jeg finner noe raske bilder og får lastet opp i løpet av kvelden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så killer det er med xenon i grøftelysa da:D Var synn det ikke er sånne lyseblå ringer i angelsa dine da, hadde det på den gamle bilen:) Men rå front har du uansett:) meeen du kjøpte hele lykter å ikke innsats angel eyes ja? hvis ja, hvordan fikk du ordnet el.just på lyktene? i forhold til de orginale liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen raske tips:

Xenon002.jpg

Dette er da høyresiden i motoren og her er det mest demontering..

..gjør følgende:

1: Dette dekselet skjuler inboard skruen for å ta ut lyktehuset,

denne skal kun vippes opp - bruk flattrekker hvis den sitter litt.

På samme høyde litt lenger ut sitter den tilsvarende bolt, denne må også ut!

2: Disse to boltene holder fremre del av lykten - må av.

3: Ta ut de tre skruene i forkant, deretter - når du har tatt av 4,

kan du vippe opp hele grenrøet til luftinntaket.

4: Under de to plastdekslene finner du to vanlige Philips-skruer,

disse må av - og så tar du av selve dekselet.

Merkelig at de plutselig skal ha vanlige spor her i stedet for torx..?

 

Xenon001.jpg

Her på venstre side er det ikke fullt så mye demontering,

du må også her ut med 1 og 2 - ellers er det ikke noe spesielt.

Der hvor jeg har satt den gule stjernen skimter du ballastene til mine xenonlys.

Dette dekselet vipper du lett av - husk å skru av lokket til tanken først..!

Også kanskje lurt å isolere litt av strålevarmen fra motoren her.

 

Ellers må du av med hele fangeren for å få ut lyktene,

den har følgende skruepunkter:

4 x i hver hjulbue

3 x under (stor flattrekker, kun kneppertskruer)

2 x i toppen av grillen i hvert hjørne.

 

Grillen må også av og den kan være litt kukat,

den holdes av de samme to skruene som holder fangeren,

men også 5 klips i bunnen + 2 i siden - disse er lett å knekke..

..min har nå kun 3 klips igjen - må muligens montere den emblemfrie

grillen som ligger i kjeller neste gang jeg skal av med dette..

Du må også av med panseråpneren og den er også noe skit..

..jeg har i det siste pleid å bare vri hele grillen til vertikal

stilling for å slippe å rote med den..

 

Når du har tatt av grill og fanger, finner du en ny bjelke som også

må av - men den er kun festet med 5 torx skruer, så den er lett.

 

Da kan du endelig trekke ut lyktene og begynne med å tilpasse xenonkit'et.. :p

 

Jeg ville satt av minst 3 timer hvis du aldri har gjort dette før..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

..har en skog med ballaster under panseret, ja.. ;)

 

Når det gjelder Angel Eyez'ene min så har jeg disse:

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=12000

 

Forøvrig vil jeg IKKE anbefale å kjøpe de for du mister elektrisk justering,

og hele lykten er ganske "jalla"..

..enkelt sagt - høyre lykten peker tre meter foran bilen,

og selv etter mye feilsøking får jeg ikke justert de opp.

Patenten er en plastikk kule som er presset inn i en target,

men denne er altfor svakt bygget og kniper ikke nok,

dermed faller reflektoren ned igjen etter en fartsdump

eller noen kilometer på norske veier..

 

Jeg kommer til å kjøpe disse før vinteren trer til og jeg trenger skikkelig lys:

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLVWK38&vg=11109&vgpath=Varekategorier/499/954/985/9291/11109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår