Gå til innhold

Trans-Am motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det skjedde dramatiske endringer i løpet av syttitallet. Fra de morsomste høykompa variantene med spinnville kammer til den totalt motsatte ytterlighet, ekstrem lavkomp og slutt på momentet når telleren runder 3K.

Hovedforskjellen ligger altså i svært lavt kompresjonsforhold, svært late kammer og veldig sein tenning for å møte de gryende avgasskravnormene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En standard HEI-fordeler i bra stand er en bra fordeler til en standard motor. En må se det i forhold til oppgaven den opprinnelig hadde: antenne en relativt mager blanding på en motor med lav kompresjon som sjelden er over tre tusen runder. Når det er sagt så vil alltid HEIen være bedre enn stiftefordeleren den erstattet i 1975. Veit flere som kjører standard HEI på noenlunde spreke motorer, men evnen til å gi kraftig gnist faller kraftig når en kommer opp i turtall. Det finnes ettemarkeds moduler og coiler fra MSD, ACCEL med flere som leverer varene høyere opp i registeret, så sammen med en rett oppsatt tenningskurve vil det gi god nok gnist til de fleste gatemotorer forutsatt at fordeleren i seg sjøl er fresk og nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om topper og pontiac.. Noen som vet hvor jeg finner alu topper til 350 som øker kompen? Finner det ikke hos summit

 

Her har du noe...

 

http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/heads/pontiac_performer.shtml

 

http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/heads/pontiac_rpm.shtml

 

http://www.jbp-pontiac.com/products/cylinder_heads.html

 

 

Du kan jo eventuelt prøve på dette Pontiac forumet.

 

http://pfa.egetforum.se/forum/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår