Gå til innhold

Mopedlappen.. med bilteori/praksis..??

Ranger emnet

DonSveia

Anbefalte innlegg

Hei.. Oppkjøringa står for tur men er litt økonomisk umulig akkurat nå. Lurer derfor på en ting kansje noen veit her...

Jeg mangler kun oppkjøringa på bil.

Lurer derfor på om jeg kan få mopedlappen ved å ta en prøve eller bare hente den? fordi med billappen kan man kjøre moped osv også.. å i og med at mopedlappen ikke har noen praktisk prøve skulle vel den være i boks i og med at jeg har en langt mer omfattende teori/praksis i bakkant med bil? Ringer vegvesenet i morgen.. men var stengt nå så bare spør her.. Takk.

Spar meg for tullball som at jeg bare må kjøre opp på bil å gi faen etc... hehe :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1162372680743&pagename=forerkort%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal

Står en del der da. Men jeg har verken M eller T på mitt førerkort..

Får man moped også når man tar førerkort B? Jeg fikk kun B i 2006. Nye regler?

Men jeg tror du må ta oppkjøringen på bil for at dette skal gjelde..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1162372680743&pagename=forerkort%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal

Står en del der da. Men jeg har verken M eller T på mitt førerkort..

Får man moped også når man tar førerkort B? Jeg fikk kun B i 2006. Nye regler?

Men jeg tror du må ta oppkjøringen på bil for at dette skal gjelde..

Jeg har både B, T, M og Snø scooter, tok lappen i 05 på bil. Nye regler fra 1 Jan 06 tror jeg det var som gjorde at man kun fikk bil når man kjørte opp på bil. Skal du ha moped nå, må du kjøre opp på moped...

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både B, T, M og Snø scooter, tok lappen i 05 på bil. Nye regler fra 1 Jan 06 tror jeg det var som gjorde at man kun fikk bil når man kjørte opp på bil. Skal du ha moped nå, må du kjøre opp på moped...

Feil :)

Tok lappen for ganske nøyaktig ett år siden, og fikk lappen på M(oped) også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjører ikke opp på moped, kun en teoriprøve.. Derfor tenkte jeg kansje det var mulighet for å få utstedt et bevis.. Faen så klønete egentlig... i og med at bilopplæringa er mye mer omfattende enn moped, og i tilegg har en teorieksamen som er knallhard sammenligna med barnehagespørsmåla på moped.. Får vel bare vente til oppkjøring da...................

Jo takk for å fucke opp tråden med offtopic da folks..

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider