Gå til innhold

Polo

Ranger emnet

Jkk123

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vet ikke hva slags polo du har kjøpt, men mest sannsynlig en 6N?

Det der med fangere og lakkering;

Jeg gikk vel i "fellen" og kjøpte kopifangere som var billigere enn orginal men det førte til mye "etterarbeid" i form av at lakkeren måtte bruke lenger tid på klargjøring før lakking.

Så dette bunner ut i hvor mye du ønsker å gjøre selv i forhold til pris.

Effektanlegg er vel bare å velge å vrake:

http://www.autospar.no

norskbildelesenter?

Disse bilene har sjarm som juling og du kommer til å ha mye glede av den! Det hadde ihvertfall jeg :)

Nok en gang om det er 6N så har du mange "prosjekttråder" her på poloforumet.

Kanskje du finner gamle tråden min informativ for alt jeg vet:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Ja er en 6n, 99 model. Vet noen hvor mange hester det er i den?

Du har alt fra 1.0 til 1.6 bensin, og noen diesel som jeg ikke husker så mye om.

8v motorer bensin

1.0L = 50-55hk?

1.4L = 60hk

1.6L = 75hk

16v

1.4 100hk

1.6 120hk trur jeg

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hester kan jeg få med effektanlegg dA?

Du får kanskje en økning på 5-10%. Altså, kanskje du kommer deg over 60 hk!

Men en ting skal være sagt. Polo gjør seg bedre som "low&slow" dersom du ikke har en G40 eller G60 motor og kan trimming.

Sats på en senk og noen kule felger! Det er mange felger som passer Polo, så det er egentlig bare å velge og vrake!

Mange vil foretrekke 14" med bred kant! Selv hadde jeg 16" felger med kant, kjøpt av Simba her :)

Videre kan du jo dra av de svarte gummilistene på siden, få av gule sideblinkers og eventuelt kjøpe deg en ny grill? Kanskje eJeg synest ikke Polo 6N er pene når man styler dem. MAKS en bakrute spoiler og en beskjeden sot i vinduene!

Lag deg en prosjekt-tråd med bilder du, så kan vi hjelpe deg litt mer kanskje! Fargen på bilen har litt å si. Gule poloer passer med sorte baklykter f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

Mitt forslag:

Kjøp deg en sitrus-spray og ta bort de sorte listene på siden. Ta også av "POLO"-merket på bakluken.

Baklykter:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLVWR21S&vg=&vgpath=

Sideblinkers:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=INP3574&vg=&vgpath=

Frontblinker:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLVWF03W&vg=11107&vgpath=Varekategorier/499/954/984/9293/11107

Der har du en billig og grei "småfiks". Mitt råd er å droppe bodykit. Synest ikke det tar seg bra ut på Polo. Bruk heller penger på en grei stereo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er feil å style Polo jeg da. :) Syns Polo´er blir fete med litt ekstra snacks :thumb MEN, det kommer helt ann på åssen det blir gjort! Syns ikke styling med STORE fangere og enda større luftehøl er pent, men et litt diskre sett som er pent å se på er digg :) Beste er om det er stylet, men at det ikke lyser styling av bilen :)

Men det er min tanke, og siden jeg selv har "hel" styla Polo´n min så er jeg kanskje innhabil i saken :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et komplett bodykit med frontfanger, bakfanger og sideskjørt koster fra 10 000 og oppover! Lakkeringen kommer på 5 000 og oppover! Gjør du det privat, er det jo helt andre priser.

Skal du først bruke penger på styling, gå for "Clean Look" fangere :)

Hvor selges disse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider